به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامیناجتماعی استان گیلان، برگزاری دورههای آموزشی با هدف آگاهیبخشی و آشنایی کارفرمایان با قوانین و مقررات سازمان تامیناجتماعی و تکالیف و حقوق خود یکی از رویکردهای این سازمان در حوزههای فرهنگی اجتماعی است که در سالهای متمادی همواره در دستور کار قرار داشته و اجرای آن به منظور روانسازی بیشتر امور انجام میپذیرد.
بر همین اساس و به دنبال تاکیدات صورت گرفته مبنی بر اهمیت و نقش آموزش در نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی، با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان حدود ۵۰ نفر از کارفرمایان و رابطان بیمهای شرکتها و کارخانجات گیلان در قالب یک نشست آموزشی با قوانین مختلف این سازمان آشنا شدند.
حضور روسای ادارات تخصصی تامیناجتماعی گیلان به منظور تدریس و استقبال و رضایت کارفرمایان از جلوههای ویژه این نشست بود.
مباحث مختلفی از جمله نحوه تکمیل و ارسال لیست حق بیمه، مهلت های زمانی و قوانین مرتبط با آن، جرائم عدم ارسال یا تاخیر در آن، الزامی بودن بیمه مشمولین قانون کار، ابلاغهای الکترونیکی، بازرسیهای کارگاهی، نحوه اعتراض به بدهیها و ثبت درخواست رسیدگی در هیاتهای تشخیص مطالبات، کار با سامانه خدمات غیرحضوری، بازرسی از دفاتر قانونی، لزوم انجام معاینات بدو استخدام و حوادث ناشی از کار از مهمترین مباحث مطروحه در این نشست آموزشی بود .
نظر شما