به گزارش آتیهآنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی مقدمی با اشاره به مطلب فوق گفت: باتوجه به آنکه در یکی دو سال گذشته بخش تولید کارخانه واگنسازی فعالیت خاصی نداشته است، از ظرفیت سالنهای این قسمت برای کمک به ماموریت بازسازی و تعمیرات واگنهای نیازمند مرمت شبکه مترو تهران استفادهشده و به همین دلیل در سال گذشته ۱۴۷ واگن (معادل ۲۱ رام قطار) به چرخه سیر در خطوط مترو بازگشت.
وی با تاکید بر این نکته که متعاقب نهاییشدن تستهای فنی قطار ملی و قرارداد منعقده بین شرکت مترو تهران و شرکت واگنسازی که ناظر بر تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه واگن از پروژه قطار ملی است، آمادهسازی و تجهیز سالنهای تولید در دستور کار قرارگرفته افزود: به موازات تدارک تمهیدات لازم برای شروع ماموریت تولید واگنهای جدید، ظرفیتهای تعمیراتی شرکت نیز همچنان به قوت خود فعال بوده و پیشبینی میکنیم امسال با حمایتهای نهادهای مربوطه، حداقل ۲۰۰ دستگاه واگن در چرخه تعمیر و مرمت قرارگرفته و در خطوط مختلف شبکه مترو به کار گرفتهشوند.
مقدمی اضافه کرد: با توجه به تحریمهای شدید بینالمللی و مشکلات مربوط به تهیه قطعات یدکی از کشورهای خارجی، با همت و تلاش کارگران و مهندسان فعال در شرکت واگنسازی و نیز بهرهمندی از تخصص و نوآوری شرکتهای دانش بنیان و حمایت سایر نهادهای ذیربط داخلی، موفق شدیم در زمینه تعمیر و تامین قطعات مورد نیاز واگنهای مترو گامهای رو به جلویی برداریم تا چرخه بازسازی واگنها دچار وقفه نشده و شبکه خطوط مترو تهران با حداکثر ناوگان ممکن به خدمترسانی خود ادامه دهد.
ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.
نظر شما