به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، جهانی با بیان اینکه اختلافات کارگری و کارفرمایی بیشتر در کارگاههای کوچک و متوسط اتفاق می افتد، تاکید کرد: در سال گذشته با ایجاد مراکز مشاوره، حضور مستمر در کارگاههای اقتصادی و برگزاری جلسات هماندیشی با تشکلهای کارگری و کارفرمایی تلاش شد اختلافات کارگر و کارفرما کاهش داشته و در صورت لزوم اولویت صدور آرای رسیدگی به این دادخواستها حل و فصل بهصورت سازشی منجر شود.
او به دادخوستهای دریافتی به مراجع رسیدگی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد ۹ هزار ۷۵۴ دادخواست بدوی در مراجع رسیدگی به ثبت رسیدند که ۷ هزار و ۴۶۸ دادخواست در هیئت تشخیص منجر به صدور رای شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در صورت اعتراض کارگر یا کارفرما به آراء صادره در مراجع تشخیص، دادخواستها در مراجع حل اختلاف و تجدید نظر رسیدگی میشود، اضافه کرد: ۲ هزار و۲۹۷ پرونده نیز در مراجع حل اختلاف به ثبت رسید که از این تعداد ۲ هزار ۱۶۰ پرونده پس از رسیدگی منجر به صدور رای شد.
جهانی برحل و فصل دعاوی کارگر و کارفرمایی به صورت سازشی تاکید کرد و گفت: با مشاوره و راهنمایی های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست ها امسال ۴۰ درصد آراء صادر با سازش حل و فصل شد.
او همچنین کاهش زمان رسیدگی به پروندههای کارگر و کارفرما در مراجع حل و فصل دعاوی اشاره کرد و گفت: با تمهیدات لازم و افزایش مراج تشخیص و حل اختلاف و همچنین افزایش جلسات رسیدگی به دادخواست ها زمان رسیدگی از ۹۰ روز در سال گذشته امسال به ۴۰ روز رسید.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه افزود: ۲۳ هیأت تشخیص و ۱۱ هیأت حل اختلاف در بازه زمانی صبح و بعدازظهر کار رسیدگی به دادخواست ها و اختلافات کارگر و کارفرمایی را در سطح استان انجام می دهند.
نظر شما