به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران، متن این یادداشت به قرار زیر است:
مردمی سازی خدمات سازمان بهزیستی تحفه ای ارزشمند از سوی حکمرانی مردم سالارانه جمهوری اسلامی برای خانواده بزرگ این نهاد مدنی قلمداد می شود.
بهزیستی، سازمانی است شفاف، مردمی و هوشمند که برای تحقق هر یک از این موارد، تلاش های بسیاری شده، برنامه ریزی های فراوانی در این راستا صورت گرفته است که باید آنها را تقویت کرده، نواقص احتمالی هر یک را با بهره از توان و ظرفیت مردم، افکار عمومی، رسانهها و خبرنگاران به نمایندگی از آحاد و عامه مردم مرتفع ساخت و در حقیقت، شفافیت، مردمی و هوشمند بودن، سه رکن استوار سازمان بهزیستی در دوره تحول و حرکت به سمت مطلوب است.
بهزیستی بر اساس سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، بسیاری از امور خود را در قالب واگذاری خدمات به مردم، برون سپاری کرده، در اختیار همگان قرار داده است و به تقویت نقش ستادی و نظارتی خود پرداخته، با راه اندازی سامانه های متعدد، شفافیت خود را بالا برده و از طریق همین سامانه ها، هوشمند نیز شده و به شکلی درآمده که افراد میتوانند از منزل خود بسیاری از فعالیت های مرتبط با این سازمان را انجام داده، به سازمان و کارکنانش امتیاز داده، آنها را مورد سنجش و ارزیابی نیز قرار دهند؛ اما این نکات لازم، کافی نیستند و بهزیستی در همه ارکان خود باید همچنان پر طراوت و پویا بماند و هر لحظه آن باید با ساعت قبلی خود از حیث رشد خدمات دهی، در دسترس بودن و شیشه ای شدن، تفاوت کند.
بر مبنای فرازهای بیانیه تمدنساز گام دوم انقلاب اسلامی و سیاستهای کلی تامین اجتماعی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، بهزیستی بیشتر از پیش باید جایگاه خود را در حوزه خدمات رسانی یافته و تلاش مقدس کارکنان خود برای رفاه حال و آسایش جامعه هدف را بیش از پیش برای مردم و ولی نعمتان خود در راستای جهاد تبیین، معرفی و بومی سازی نماید تا معاندان، خدمات هر ثانیه ای این سازمان اجتماعی را وارونه و خلاف جهت، به نمایش مردم درنیاورند.
کارکنان این سازمان که تخصصی ترین نهاد حاکمیت در عرصه نظام سلامت اجتماعی در کشور به حساب می آید باید دارای تفکری خلاق و نقاد باشند و همیشه خود را در بالاترین سطح از علم، دانش و آگاهی های مدرن و بروز عرصه های تخصصی قرار داده، تقویت کنند.
از فرصت دهی خداوند به وظیفه شناسان شاغل در اجزای مختلف بهزیستی نمیتوان به راحتی گذشت؛ خدمت به خلق پروردگار سرلوحه اعمال و رفتار این افراد شده و بر این شرایط خدای منان را شاکر و قدردان هستند؛ قرار گرفتن کارکنان بهزیستی در کنار جامعه هدف که همه با هم خانواده بزرگ بهزیستی را شکل می دهند، عملاً آنها را تبدیل به مطالبه گرانی می نمایند که فریادشان رفاه و آسایش همه اعضای این خانواده چند میلیونی است.
گردش روزگار به گونه ای چرخیده و رفع نیاز انسان هایی توسط کارکنان خدوم بهزیستی تعریف شده که ایشان در پی آنند تا نیازمندان واقعی را یافته و تمام اهتمام و تلاش خود را در راه هدایت نیات خیرین و گسیل اعتبارات دولتی به سمت و سوی نیازمندان راستین آبرومند هدف گذاری نمایند که در این مسیر نیازمند ساز و کارهایی هستند که بهره گیری از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد و گروههای جهادی در تکمیل حرکت به سمت تعالی نه تنها امری دور از ذهن نیست؛ بلکه باید با جدیت و پشتکار، تمام سعی خود را در این حوزه به کار گیرند تا استفاده حداکثری از همه منابع و امکانات به عمل آید.
آنجائیکه تلاش برای بهتر شدن و تمرین همدلی به نیت و سمت تعالی هدف گذاری شود، شایسته تقدیر و تکریم است و آن هنگام است که مقدس جلوه می کند و بالندگی و توانمندسازی جامعه هدف سازمان به مطالبه ای مبدل می شود که در همه تار و پود بهزیستی، تلاش برای تحقق این مهم، مشهود و ملموس رخ عیان می کند.
از این رو بهزیستی باید با نگاه به آینده از همه توان و علاقه ذاتی کارکنان خود به بهترین شکل ممکن بهره برده، ضمن چالاکی و چابکی خود، امور جامعه هدف تحت حمایت و شرکای اجتماعی را سامان دهد که در این رهگذر، باید به شرایط مطلوب برساند و یا ساز و کار رسیدن به شرایط عالی را طراحی و عملیاتی کند که در این صورت همه اعضای خانواده بزرگ بهزیستی، به این سازمان تخصص محور یاری و مدد خواهند رساند.
نظر شما