به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در مصاحبه ای اختصاصی گفته بود: به دنبال انعقاد تفاهمنامهای با ایران خودرو قرار بود که رانندگان ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، ازطریق کارت اعتباری حمایتی ایساکو خدمات و قطعات خودرو دریافت کنند و تقاضا کرده بود تا ایران خودرو مشکلات موجود درزمینه عملیاتی نشدن این طرح را رفع کند.
در ۱۹ آبان ماه امسال بود که با حضور برخی از مسوولان حوز حمل و نقل عمومی و ایران خودرو به دنبال انعقاد تفاهمنامهای بین اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، بانک قرض الحسنه رسالت و شرکت ایساکو، قرار شد که رانندگان تاکسی شهری با ارائه کارت اعتباری حمایتی بتوانند از امکانات دریافت خدمات و خرید قطعات خودرو بهره مند شوند.
مدیر توسعه و فروش و صادرات ایساکو در آیین رونمایی از کارت اعتباری حمایتی ایساکو برای رانندگان تاکسی گفت: این شرکت در سراسر کشور دارای ۱۸۰۰ فروشگاه و نمایندگی است و آمادگی کامل برای ارائه خدمت و فروش قطعات به دارندگان کارت ایساکو فراهم شده است.
مهدی برازجانی نژاد افزود: قیمت ارائه خدمات و همین طور قطعات خودرو به قیمت مصوب است که در سراسر کشور ارائه میشود و کارت اعتباری در همه فروشگاه ها و نمایندگی های سراسر کشور امکان تراکنش دارد.
مدیر توسعه و فروش و صادرات ایساکو گفت: کارت اعتباری برای تاکسی ها با بازپرداخت ۶ ماهه با سه ماه تنفس در نظر گرفته شده و ارائه خدمات و فروش قطعات به واسطه این کارت بدون بهره و کارمزد خواهد بود.
وی ادامه داد: ارائه خدمت و فروش قطعات خودرو هیچ گونه تفاوتی از نظر قیمت با خرید نقدی برای دارندگان کارت اعتباری ایساکو ندارد.
برازجانی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین قطعات ارائه شده در کارت اعتباری ایساکو از نظر کیفیت هم هیچ فرقی با خرید نقدی ندارد و همین طور در پرداخت اجرت برای دریافت خدمات نیز تفاوتی و با پرداخت نقدی نیست.
همچنین مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: ایران خودرو در این طرح خلف وعده کرده است و این طرح نمایشی بود و در اصل عملیاتی نشد.
مرتضی ضامنی افزود: گلایه ما این است که علی رغم بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده و بهره مندی مشاغل از تولید داخل، متاسفانه مفاد این تفاهم نامه تا کنون به صورت کامل عملیاتی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران خودرو و ایساکو در این زمینه همکاری لازم را نداشتند و این طرح به صورت کامل در کشور اجرا نشد، اضافه کرد: اگر شرکتی مانند ایران خودرو که برای همه شناخته شده است، نتواند به وعده خود عمل و این طرح را عملیاتی کند، موجب بی اعتمادی مردم به تولید داخلی می شود، بنابراین تاکید داریم که این مشکلات رفع شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: ۸۰درصد از خودروهای ناوگان تاکسیرانی کشور از طریق محصولات ایران خودرو تامین شده است و رانندگان تاکسی انتظار دارند که از این شرکت خدمات دریافت کنند؛ بنابراین با وجود اینکه این شرکت در زمینه اجرای این طرح مشکلات داخلی مربوط به خودش را دارد، اما لازم است که وعده های ارائه شده محقق شود.
وی ادامه داد: توصیه ما این است در راستای شعارهای حمایت از تولید داخلی و همچنین مطابق تفاهم نامه ای که با ایران خودرو داریم، ارایه خدمات به رانندگان تاکسی در کشور عملیاتی شود و فقط جنبه نمایشی نداشته باشد.
افزایش بانکهای عامل
معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در این مورد گفت: توزیع ایساکو کارت تاکسیرانان در سراسر کشور تسریع میشود.
شهرام غلامی افزود: روند صدور ایساکو کارت صرفا به دلیل پیچیدگی سیستم بانکی با سرعتی کمتر از زمان مورد نظر شرکت ایساکو پیش رفته است، اما بانکهای عامل وعده دادهاند تا با سرعت هر چه بیشتر فرآیند را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: از زمان امضای تفاهمنامه با اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، تاکنون اطلاعات بیش از ۲۲هزار تاکسیران از سازمان تاکسیرانی دریافت شده و در اسفند ماه با هدف تسهیل در فرآیند تخصیص ایساکو کارت، بانک دیگری به عاملین افزوده شد تا صدور کارت تسریع شود.
غلامی تصریح کرد: صدور ایساکو کارت به هیچ عنوان متوقف نشده و با افزایش بانکهای عامل این روند سرعت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: براساس تفاهمنامهای که امسال میان شرکت ایساکو و اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور منعقد شد، امکانی برای رانندگان تاکسی کل کشور فراهم آمد که با دریافت «ایساکوکارت»، قطعات اصلی و خدمات تعمیرگاهی را به صورت اعتباری خریداری کنند.
نظر شما