تلاش می کنیم مردم دیگر خود را در فاصله با دولت نبینند

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت مردم در تلاش است ارتباط خود را به صورت مستقیم با مردم برقرار کند تا مردم فاصله‌ای بین خود با دولت نبینند.

به گزارش آتیه آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهری طالبی دارستانی» در حاشیه سفر مسئولان وزارت مردم به گیلان گفت: مردم در شرایط کنونی درگیر مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری فراوان هستند.  هدف اصلی ما از برپایی میز ارتباطات مردمی در سفرهای استانی این است که مشکلات مردم خارج از روندهای دست و پاگیر اداری مرتفع شود.

وی افزود: هدف از دیدارهای مردمی در سفرهای استانی این است که مسئولان از نزدیک در جریان مسائل و مطالبات قرار گیرند و تالمات مردم را لمس کنند. در دولت اسلامی همه مسئولان باید خود را به معنای واقعی در جایگاه مسئول یعنی مورد سوال بدانند، در همین راستا مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خود را موظف به پاسخگوی به مردم به صورت بی واسطه می‌دانند.

طالبی دارستانی افزود:  با توجه به اهمیت سفرهای استانی تاکنون، به دستور وزیر محترم کمیته ی ویژه ای برای رفع مشکلات احصا شده در ستاد سفرهای استانی وزارت مردم تشکیل شده که ذیل این کمیته، کارگروه‌ های خاص با توجه به مشکلات احصا شده در هر استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله کارگروه مهم و تخصصی که به تمهید معاونت اشتغال به هدف طرح ریزی عملیاتی برای رفع مشکل بیکاری ایجاد شده است. این کارگروه پس از هر سفر استانی با استفاده از جمع بندی خروجی گزارشات و شکایات و درخواستهای مردمی، عملیات آمایش استان در بحث اشتغال و کارآفرینی را کلید میزند و با بررسی کارشناسی به هدف عملیاتی پیشبرد طرح های اشتغال زا و ایده های کارآفرینی با استفاده از ظرفیتهای هر استان و قدرت حمایت وزارت متبوع، از محرومیت زدایی استانی رفع محرومیت کشور را رقم خواهد زد.

وی افزود: در تمامی سفرهای استانی نیمی از معاونان وزیر به همراه مدیران ستادی در استان‌ها حضور پیدا میکنند. ایشان علاوه بر حضور در میز ارتباطات مردمی برای پاسخگویی به شکایات، درخواستها و دریافت گزارشات، اقدامات گوناگونی را در حوزه‌های مختلف مرتبط با رفع مشکلات مردم انجام میدهند.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۳۵٠ نفر به میز ارتباطات مردمی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان مراجعه کرده و درخواست‌های آنها از نزدیک بررسی شد و بیشترین مراجعات مردمی در استان گیلان مربوط به حوزه معیشت و تسهیلات اشتغالزا بوده است.

طالبی دارستانی در پایان با اشاره به پیگیری درخواست‌ها و شکایات مردم در اسرع وقت گفت: این خدمت در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان تا غروب فردا ادامه دارد.

کد خبر: 45050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =