بهگزارش آتیه آنلاین از میراثآریا، علی دارابی با حضور در هفدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی، ضمن تبیین وضعیت جهان در دوران کرونا و پس از آن بیان کرد: این همهگیری خسارت عظیمی به گردشگری و اقتصاد آن وارد کرده است و میلیونها نفر را به کام مرگ کشانده و بسیاری از عزیزانمان را در این دوران از دست دادهایم، اما به ما فهماند همانند جهان در حال تغییر، باید تغییر و به سرعت تحولات را تحلیل کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. یکی از این تحولات توسعه روابطعمومی و ارتباطات و نقش آن در دوران کرونا و پس از آن است.
قائم مقام وزیر و معاون میراثفرهنگی با اشاره به برنامههای وزارتخانه در نوروز، تصریح کرد: هرچند شرایط کرونا و اتفاقات آن را نمیدانیم اما خودمان را باید آماده میزبانی مردم در عید نوروز کنیم. در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی نسبت به این موضوع هماهنگ شده است با سونامی گردشگری مواجه خواهیم بود.
او ادامه داد: جهان در قرن بیست و یکم دچار تغییرات مهمی شده است. از دهکده جهانی به شبکه جهانی رسیدهایم. نقشآفرینی رسانهها، رسانههای نوین، جابجایی نسلها و تغییر مولفههای قدرت از جمله ویژگیهای این دگرگونی است. روابطعمومیها بایستی مختصات جهان کنونی را بشناسد.
دارابی با تاکید بر رشد چشمگیر موزهها پس از انقلاب گفت: قبل از انقلاب در کشور مجموعا ۴۵ موزه داشتیم، اما امروز در کشور چه در سطح موزههای دولتی و چه خصوصی به ۷۵۰ موزه رسیدهایم. ایران با ۲۶ اثر ثبت جهانی شده جزو ۱۰ کشور برتر دنیا و در آسیا حائز رتبه سوم است. هرچند در جذب گردشگر، درآمد و رونق کسب و کار وضعیت خوبی نداریم و این عدد نسبت به سرمایههای فرهنگی و طبیعی ما کم است و بایستی نسبت به آن با برنامه قدم برداریم.
معاون میراثفرهنگی افزود: در واقع روابطعمومیها پل ارتباطی مردم با دستگاهها هستند و در درون سازمان میتوانند به عنوان رکن انسجامبخش باشند و بهرهبرداری یک سازمان را بالا ببرند.
نظر شما