بهگزارش آتیهآنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراثفرهنگی با حضور در هفدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی، ضمن تبیین جهان در دوران کرونا و پس از آن بیان کرد: این همهگیری خسارت عظیمی به گردشگری و اقتصاد آن وارد کرده است و میلیونها نفر را به کام مرگ کشانده که بسیاری از عزیزانمان را در این دوران از دست دادهایم، اما به ما فهماند همانند جهان در حال تغییر، بایستی تغییر کنیم، به سرعت تحولات را تحلیل کنیم و نسبت به آن واکنش نشان دهیم. یکی از این تحولات توسعه روابطعمومی و ارتباطات و نقش آن در دوران کرونا و پس از آن است.
قائم مقام وزیر و معاون میراثفرهنگی با اشاره به برنامههای وزارتخانه در نوروز، تصریح کرد: هرچند شرایط کرونا و اتفاقات آن را نمیدانیم اما خودمان را بایستی آماده میزبانی مردم در عید نوروز کنیم. در شرایطی که جهان واکسیناسیون فراگیر را دستور کار قرار داده و سبک زندگی نسبت به این موضوع هماهنگ شده است با سونامی گردشگری مواجه خواهیم بود.
وی ادامه داد: جهان در قرن بیست و یکم دچار تغییرات مهمی شده است، از دهکده جهانی به شبکه جهانی رسیدهایم. نقشآفرینی رسانهها، رسانههای نوین، جابهجایی نسلها و تغییر مولفههای قدرت از جمله ویژگیهای این دگرگونی است، روابطعمومیها بایستی مختصات جهان و کنونی را بشناسد.
از ۴۵ موزه در قبل از انقلاب به بیش از ۷۵۰ موزه رسیدهایم
دارابی با تاکید بر رشد چشمگیر موزهها پس از انقلاب گفت: قبل از انقلاب در کشور مجموعا ۴۵ موزه داشتیم اما امروز در کشور چه در سطح موزههای دولتی و چه خصوصی به ۷۵۰ موزه رسیدهایم. ایران با ۲۶ اثر ثبت جهانی شده جزو ۱۰ کشور برتر دنیا و در آسیا حائز رتبه سوم است.
وی افزود: هرچند در جذب گردشگر، درآمد و رونق کسب و کار وضعیت خوبی نداریم و این عدد نسبت به سرمایههای فرهنگی و طبیعی ما کم است و بایستی نسبت به آن با برنامه قدم برداریم.
معاون میراثفرهنگی افزود: در واقع روابطعمومیها پل ارتباطی مردم با دستگاهها هستند و در درون سازمان میتوانند به عنوان رکن انسجامبخش باشند و بهرهبرداری یک سازمان را بالا ببرند.
وی عنوان کرد: همینجا درخواست میکنم تا نشست بعدی این سمپوزیوم با موضوع روابط عمومی و گردشگری در عرصه جهانی برگزار شود.
نظر شما