سرانجام دوچرخه‌های اشتراکی و مسیرهای دوچرخه در تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عدم کارایی مسیرهای دوچرخه ایجاد شده در مدیریت شهری سابق درپایتخت گفت: بسیاری از این مسیرها نه تنها کارایی نداشته بلکه سبب گلایه شهروندان شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی چمران درباره سرانجام ماجرای مسیرهای دوچرخه و آخرین برنامه شورای ششم درباره دوچرخه‌های اشتراکی اظهار داشت: قرار نیست مسیرهای دوچرخه حذف شود. قبل از دوره پنجم شورا هم به صورت آزمایشی در محله‌هایی مانند نارمک، تهران‌پارس و محدوده بازار به موضوع استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه توجه و برنامه‌هایی اجرایی شد.

وی افزود: البته در شورای چهارم و مدیریت شهری آن زمان، مسیر جداگانه برای دوچرخه ایجاد نشده بود که بخشی از خیابان گرفته شود و کسی هم نتواند در داخل آن تردد کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع توجه مدیریت شهری به مسئله دوچرخه، طرح و برنامه جدیدی نیست. همه می‌توانند در تهران از دوچرخه و یا دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند و مسئله اکنون بر سر مسیرهای دوچرخه است که برخی از آنها اصلا قابل استفاده نیست و فقط سبب کم‌عرض شدن خیابان‌ها و اختلال در مسیر خودرو شده است و گلایه‌های زیادی از شهروندان را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شورا نظر منفی نسبت به فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی ندارد، ‌ خاطرنشان کرد: در بودجه جدید مدیریت شهری قرار نیست بودجه‌ای به مسیرسازی‌های جدید دوچرخه در خیابان‌ها اختصاص داده شود چرا که این مسیرها کارایی نداشته و قابل استفاده نیست.

کد خبر: 43039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =