حماقت صهیونیست‌ها با پاسخ قاطع مقاومت روبرو می‌شود

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین تاکید کرد که هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و گروه‌های مقاومت بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از المنار، «خالد البطش»، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین تاکید کرد که هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و گروه‌های مقاومت بدون پاسخ نخواهد ماند.

البطش گفت که مقاومت در برابر هرگونه تجاوز و حماقت ترور صهیونیست‌ها علیه رهبران مقاومت سکوت نخواهد کرد و پاسخ قاطعی را به آن‌ها می‌دهد.

البطش با رد تصمیم ناگهانی تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری روابط با دشمن صهیونیستی‌، تاکید کرد که اطمینان از مشارکت ملی از طریق بازسازی شورای ملی فلسطین، بر اساس توافق سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ در قاهره صورت خواهد گرفت.

در نشستی که روز  ۱۹ دسامبر ۲۰۱۱ به میزبانی قاهره برگزار شد، کشورهای مصر، اردن و فلسطین ضمن پافشاری بر اهمیت ادامه هماهنگی مواضع کشورهای منطقه در مورد اوضاع منطقه، بر محوری بودن مسئله فلسطین در جهان عرب تأکید کردند.

در این نشست که به منظور بحث در مورد راه‌های پیشبرد روند صلح در خاورمیانه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها دایر شده بود «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، «ایمن صفدی»، وزیر ‌خارجه اردن و «ریاض المالکی»، وزیر امورخارجه فلسطین شرکت داشتند.

در بیانیه مشترکی با عنوان «بیانیه قاهره»، وزرای یادشده توافق کردند که طرح ابتکار صلح عربی که در سال ۲۰۰۲ به تصویب رسید، مرجع مورد تأیید مذاکرات با اسرائیل است. آن‌ها همچنان خواستار اقدام برای آغاز یک حرکت موثر برای پایان دادن به بن‌بست روند صلح و بسیج طرف‌های بین‌المللی برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اسرائیل شدند.

گروه‌های امضا کننده  بیانیه ۲۰۰۵ عبارتند بودند  از: جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، جنبش جهاد اسلامی، جبهه دموکراتیک و جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه آزادی‌بخش فلسطین، جبهه خلق ـ فرماندهی کل، سازمان الصاعقه، کمیته ابتکار ملی، حزب اتحادیه دموکراتیک فلسطین «فد»". این گروه‌ها بر لزوم وضع ساز و کار لازم برای فعالیت گذرگاه رفح در جریان نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره تاکید نمودند.

کد خبر: 4195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =