محسن حموله در گفت وگو با آتیهآنلاین در پاسخ به تاثیراسباب بازی ها بر کودکان گفت: با توجه به اینکه اسباببازی و سرگرمی ها و تاثیر آنها در رشد فکری و تربیتی کودکان و نوجوانان موضوعی غیرقابل انکار است؛ بنابراین در کشور باید در خصوص طراحی اسباب بازی برای تمام گروه های سنی اهتمام بیشتری صورت گیرد و اگر هریک از نهادها و سازمانهای متولی حوزه فرهنگ و آموزش نقش و تاثیر خود را در حوزه اسباب بازی مدنظر داشته باشند و بر اساس آن حرکت کنند؛ در آینده شاهد اثرگذاری بیشتر و باکیفیتتر این سازمان ها در حوزه تربیت کودکان خواهیم بود.
مدیرکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهایکانون تاکید کرد: تمام والدین و گروههای مرجع و دست اندرکاران امور کودکان و نوجوانان باید نسبت به این موضوع و اهمیت آن توجه ویژه داشته باشند و اسباببازی را به عنوان یک کالای فرهنگی که نیاز اساسی در جهت رشد کودکان و نه به عنوان یک کالای لوکس و تجملاتی و... است، قلمداد کنند.
حموله بیان کرد: کانون در این زمینه نگاه حمایت از تولید اسباب بازی و الگوسازی را دنبال میکند، اسباببازی و سرگرمیهاییدر کانون تولید میشوند که متناسب برای کودک و نوجوان است و در همین راستا برای گروههای سنی مختلف عروسک، انواع سازهها، بازیهای رایانهای، سرگرمیهای مهره و صفحه، جورچین، کارتبازی و کتاب سرگرمی از خانواده اسباببازیها را تولید کردهایم و تاکید می کنم که کانون در تولیدات سرگرمی نگاه ویژهای به پیوست فرهنگی محصولات نیز دارد.
وی با اشاره به نگاه حمایتی و الگوسازی کانون تاکید کرد: کانون بیش از 300محصول در حوزه سرگرمی و بازیهای رایانه ای تولید کرده است و از آنجا که کانون مراکز فرهنگی هنری در سراسر کشور دارد به منظور پایدارسازی اعضا کودک و نوجوان خود باید تولید محتوا کند و به همین سبب کتاب، فیلم، تاتر و سرگرمی را در حوزه تولید وارد کرده است و این فرصت بسیار خوبی است تا ما از نظرات مخاطبان خود آگاه باشیم.
حموله تاکید کرد: کانون طرح های مختلفی متناسب محیط و سال برنامهریزی می کند و ایجاد میزبازی های ایرانی در مراکز و یا تولید بازی های آموزشی و کمک درمانی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را در دست اجرا و اقدام دارد و آمادگی دارد که از تولیدات و بازیهای تولیدکنندگان در مراکز خود بهرهمند شود.
نظر شما