بازگشت عادل در مدار ِ AFC

تصمیم جالب فدراسیون فوتبال آسیا برای پخش گزارش فینال با صدای عادل فردوسی پور در رسانه‌ها خبرساز شد.

به گزارش آتیه آنلاین، روزی که علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما با به راه انداختن جار و جنجال و تصمیمی ناگهانی برنامه نود و به موازات آن عادل فردوسی پور را کنار گذاشت، هرگز تصور نمی‌کرد، این اقدام به هر روز محبوب‌تر شدن این مجری و گزارشگر فوتبال منجر شود. محبوبیتی که تا قبل از اتفاق روز گذشته در اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شدت به چشم نیامده بود.

**ماجرای افزایش فالور میلیونی!

دو روز قبل بود که این خبر ابتدا در سایت روزنامه ورزشی و سپس در تمام رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد. صفحه فارسی فدراسیون فوتبال آسیا در اینستاگرام تصمیم گرفت دیدار فینال لیگ قهرمانان بین پرسپولیس و اولسان کره جنوبی را با گزارش عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر محبوب ایران که نزدیک به دو سال است هیچ مسابقه فوتبالی را در تلویزیون ایران گزارش نکرده است، زنده از طریق صفحه اینستاگرام خود پخش کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا عادل فردوسی پور را به قطر دعوت کرده بود و این می‌توانست بهترین اتفاق ممکن برای علاقه‌مندان به فوتبال که برای تماشای فینال لیگ قهرمانان ثانیه شماری می‌کردند باشند. اما اتفاق جالب و البته قابل پیش بینی که پس از انتشار این خبر رخ داد، این بود که تعداد دنبال کنندگان صفحه AFC فارسی طی یک روز از ۲۰۰ هزار نفر به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد. رخدادی که نشان دهنده محبوبیت بیش از حد عادل فردوسی پور در بین ایرانی ها و البته اشتیاق آن‌ها برای دوباره شنیدن صدای عادل بود.

**یک معامله‌ی بُرد بُرد

با توقف برنامه نود به تهیه کنندگی و اجرای عادل در صداوسیما، این مجری و گزارشگر در بخش‌های دیگر اجرا و گزارش فوتبال شبکه ۳ هم دیده نشد و تنها به تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ که از شبکه ورزش پخش می‌شد، بسنده کرد. نوعی بن بست به دلیل اختلاف با مدیر شبکه سه سیما. بعد از مدت‌ها حالا یک موقعیت خوب مقابل عادل فردوسی پور قرار گرفته است. موقعیتی که آنقدر موجه و غیرسیاسی هست که هیچ بهانه و اشکالی به آن وارد نباشد و هم برای بازگشت دوباره و نمایش محبوبیت این مرد دوست داشتنی فوتبال موثر باشد و هم برای صفحه AFC فارسی موقعیت بیشتر دیده شدن را فراهم کند.  دعوت فدراسیون فوتبال آسیا از عادل فردوسی پور باید  تلنگری به مسوولان صداوسیما باشد که قدر دارایی هایی چون عادل فردوسی پور را بدانند و بار دیگر تماشا کنند که چه برگ برنده ای برای جذب مخاطب را از دست داده است.

**وقتی سلیقه مخاطب بی‌اهمیت باشد!

 نکته دیگری که باید آن را در نظر داشت این است که برای اولین بار محتمل است که تعداد مخاطبان اینترنتی فوتبال که قصد تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارند، بسیار بیشتر از مخاطبانی شود که از شبکه سه سیما تماشاگر این مسابقه هستند. البته که این اتفاق ضرر اقتصادی بزرگی به ویژه از لحاظ تبلیغاتی به صدا و سیما و شبکه ۳ وارد خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد برای فروغی چندان هم مهم نباشد، چرا که اگر سلیقه مخاطب اندکی برای مدیران شبکه سه و سازمان صدا و سیما اهمیت داشت، به این راحتی رای به حذف محبوب‌ترین برنامه و محبوب‌ترین چهره تلویزیونی خود نمی‌دادند.

کد خبر: 3907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =