به گزارش آتیهآنلاین، محمد مهدی ناصحی در گفتوگو با ایرنا افزود: همکاران ما همچنان در تلاش هستند که نقاط ضعف اجرایی این طرح را حین اجرای نسخه الکترونیک شناسایی و در حداقل زمان اصلاحات لازم را انجام دهند، تا سرمایه اجتماعی اعتماد جامعه پزشکی را پشتوانه خود داشته باشند.
وی اظهار داشت: اکنون تعامل خوبی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسالمی، سازمان نظام پزشکی و سازمانهای بیمه گر برقرار شده تا اجرای این طرح کمترین آسیب را متوجه مردم و ارائه دهندگان خدمت کند.
ناصحی تصریح کرد: با یک رصد و پیگیری کوچک میتوان دریافت که سازمان بیمه سلامت ایران در اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کنار توجه به قوانین بالا دستی و مصوبات مجلس شورای اسلامی حتی به بیمه شدگان نیز نگاه ویژهای دارد؛ به طوری که رضایتها از خدمات این سازمان در بحث نسخه الکترونیکی بالا بوده و مشکلات و نواقص اجرای این طرح در مطبها و مراکز درمانی و موسسات به سازمان بیمه سالمت روز به روز کاسته میشود.
معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت نیز به ایرنا در این زمینه گفت: با توجه به رعایت حال مردم، اجرای این پروسه با زمان بندی مناسب پیشنهاد شده تا مردم و ارائه کنندگان خدمت دچار مشکل نشوند.
مهدی رضایی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته به لحاظ زیرساختهای الکترونیک، اجرای این پروسه حداقل ۵ تا ۱۰ سال زمان الزم دارد. البته شروع فرایند آماده سازی زیر ساختهای الکترونیک در سازمان بیمه سالمت از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود؛ ابتدا ایجاد پایگاه دادههای پایه بیمه شدگان و شرکای کاری و سپس بانک اطلاعات قوانین بیمهای و بعد از اینها استقرار سامانه نسخه الکترونیک در مراکز ارائه دهنده خدمات انجام شد و شروع فرایند نسخه نویسی الکترونیک از سال ۱۳۹۸ در کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: از لحاظ پیشرفت فیزیکی، عمده پیشرفت در یک سال اخیر حاصل شده است. امیدواریم در این مقطع زمانی که تحول الکترونیک در سلامت تبدیل به یک خواسته جمعی در نزد قانونگذار، مجری و ارائه دهندگان خدمت شده است، باعث همافزایی و حصول نتیجه مطلوب بشود.
سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمانهای بیمهگر پایه در راستای اجرای مصوبات قانونی مجلس در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه، اجرای نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کرد و در این مسیر خدمات بی نظیری را با توجه به شرایط روز جامعه و اعتبارات و منابعی که در دست داشت، به بیمه شدگان خود ارایه داد؛ هر چند در مقطعی به دلیل درگیری با موضوع کرونا و شروع دولت جدید، وقفههایی در مراکز دولتی که قسمت قابل توجهی از خدمات دهی را انجام میدهند، ایجاد شد؛ اما هیچگاه اختلال ایجاد نشده است.
نظر شما