به گزارش آتیهآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی شفیعی در مورد کمبود اتوبوس در خطوط "بی ار تی" با بیان اینکه اتوبوس در این خطوط کم نیست، گفت: مسئله اصلی که حس کمبود اتوبوس را ایجاد کرده نحوه بهره برداری است.
وی با بیان اینکه در برخی خطوط وارد کردن خودروهای شخصی به خطوط ویژه بی آر تی سبب اختلال در خدمات رسانی می شود، افزود: مخصوصا در خیابان ولیعصر شاهد هستیم، پلیس در ساعات اوج ترافیک اجازه ورود خودروها به خطوط ویژه را میدهد که معمولا در این ساعات نیز ایستگاهها مملو از مسافر است و این اختلال در تردد اتوبوسها ممکن است این تصور را ایجاد کند که با کمبود اتوبوس روبه رو هستیم.
شفیعی با اشاره به اینکه زمان بندی اعزام اتوبوسها بهینه سازی نشده و سیستم اعزام سنتی و دستی است، گفت: سیستم اعزام باید مکانیزه شود چراکه اتوبوسها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جابجا شود؛ به گونهای که در برخی خطوط در برخی ساعات مسافر زیاد است؛ اما در مقابل میبینیم که در همان ساعت، اتوبوس در خطوط خلوت دیگر، خالی تردد می کند که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه مدیریت سیستم زمان بندی اعزام اتوبوسها به صورت دستی و دیدن اپراتور است، خاطرنشان کرد: در دنیا این شیوه منقضی شده و ما در صدد هستیم که در بحث نرم افزاری سامانه به روزرسانی شود.
شفیعی ادامه داد: کمبود تعداد ناوگان حاد نیست اماپایین بودن کیفیت خدمات به خاطر فرسودگی است که در بحث اورهال اتوبوسها به این خطوط نیز توجه می شود.
نظر شما