به گزارش آتیهآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبداله شیرکوند، مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر، در نشست هماندیشی با روسا و کارشناسان استان، در خصوص نحوه اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ گفت : با اجرای این طرح در سازمان تامین اجتماعی قرار است تا پایان بهمن ماه سال جاری، بخش مهمی از فرایندهای ارائه خدمات در این سازمان غیرحضوری شود.
وی افزود: با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری، بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه در سال کاسته خواهد شد.
مدیر کل تامین اجتماعی بوشهر، با اشاره به طرح ۳۰۷۰ آن را طرحی مهم و تحولگرا در توسعه سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: با اجرای این طرح برای استفاده از بسیاری خدمات و انجام بخش عمده امور بیمهای، نیاز به مراجعه حضوری منتفی می شود و این تحول بزرگ در ارائه خدمات به جامعه ۴۴ میلیون نفر تاثیر و پیامدهای مثبت اجتماعی، فرهنگی و روانی بسیاری در پی خواهد داشت.
شیرکوند با اشاره به سیر تحولات تاریخی در سازمان، تاثیرگذاری و پیامدهای ویروس کرونا و واکاوی اهمیت اجرای طرح ۳۰۷۰ در آینده را مورد بررسی قرار داد و گفت: بی شک استقرار طرح ۳۰۷۰ منشا تحول بسیاری در سطح سازمان و در نزد مخاطبان آن است و هرچه سازمان تامین اجتماعی در کارهای زیربنایی، موفقتر عمل کند، چشمانداز و آینده درخشانتری پیش روی کارکنان و مخاطبان خواهد داشت.
شیرکوند افزود :کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش بیماری، سبب کاهش هزینه و اتلاف وقت است و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل میکند و برنامه سازمان تامین اجتماعی نیز در این جهت تعریف شده است.
وی نقش مشاوران در راهبری و هدایت امور طرح ۳۰۷۰ در شعب را بسیار اثرگذار و تعیینکننده توصیف کرد و گفت: فضای کار مشاوران به دو محیط درون و برون از شعب تقسیم می شود و وظیفه دارند در قدم اول ضمن تعامل، واکاوی و آگاهسازی طرح ۳۰۷۰ در داخل شعبه؛ همافزایی طرح در نزد همه کارکنان را نیز توسعه دهند.
شیرکوند ادامه داد : در گام بعدی برقراری ارتباط و تعامل سازنده با انجمنها، کانون، تشکیلات بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان، کارگاههای بزرگ و… جهت آگاهسازی و اثربخشی این طرح ملی است که نقش تعیینکنندهای در اهداف سازمانی دارد که بستر لازم آن، بصورت آموزش مجازی جهت مخاطبین سازمان فراهم شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر در این نشست تاکید کرد: نقش واحدهای اطلاع رسانی، ارتباطات مردمی، فناوری اطلاعات و پشتیبانی در توسعه طرح ملی ۳۰۷۰ بسیار حساس و پراهمیت است.
در این جلسه، کارگروه طرح ۳۰۷۰ با حضور کارکنان حوزه های مختلف تشکیل شد و مقرر شد، بمنظور آگاه سازی، در کلیه شعب تامین اجتماعی استان، میز خدمت غیرحضوری فعالیت خود را آغاز نماید.
نظر شما