به گزارش آتیه آنلاین از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در یازدهمین میز گفت و گوی تخصصی که با موضوع اوقات فراغت به صورت مجازی از طریق شبکه شاد برگزار شد، افزود: فعالیت های اوقات فراغت باید جذاب، متنوع و مبتنی بر انگیزش های درونی باشد.
حسینی با بیان اینکه از منظر جهانی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: یکی از اشتباهات رایج در حوزه اوقات فراغت این است که آن را فراغت از تعلیم و تربیت تعبیر می کنند در حالی که تعلیم و تربیت در تمامی اوقات باید اثرگذار باشد و تمام فعالیت های ما باید معطوف به اهداف تعلیم و تربیتی باشد.
وی افزود: اوقات فراغت در شخصیت انسان ها بیشترین اثر را دارد و مقولهای است که باید در خصوص غنی سازی آن چاره اندیشی شود.
وی تصریح کرد: اوقات فراغت بر روی تعلیم و تربیت دانش آموزان بیشترین اثر گذاری را دارد و باید به خوبی از این فرصت استفاده شود.
حسینی با بیان اینکه اوقات فراغت، اوقاتی است که انسان ها باید به امور مبتنی بر انگیزش های درونی خود بپردازند، افزود: دانش آموزان در این اوقات باید به فعالیت هایی بپردازند که در اوقات غیرفراغتی فرصت انجام آن را ندارند و این فعالیت ها بر مبنای علاقه آنان نیز باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت های تعریف شده برای اوقات فراغت باید جذاب و متنوع باشد، گفت: برای ایجاد جذابیت باید از ابزار هنر در برنامه های اوقات فراغت نهایت بهره را برد.
وی افزود: اوقات فراغت آثار بسیاری بر شخصیت دانش آموزان دارد و بهترین فرصت برای اجتماعی شدن، تعلیم و تربیت تمام ساحتی و پوشش خلأهای آموزش و پرورش رسمی است.
وی با بیان اینکه اوقات فراغت جلوی بسیاری از آسیب هایی که نسل جوان با آن مواجه هستند را میگیرد، اظهار کرد: آسیب های بین نسلی، مسائل هویتی و بحران افتخار نسل جوان ما را تهدید می کند و اوقات فراغت میتوانید این آسیب ها را کاهش دهد.
وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: افتخار ما این است که ملت امام حسین (ع) هستیم و انشالله بتوانیم در عمل پیرو راه آن امام باشیم.
نظر شما