از دولت روسیه برای همکاری با ما برای مبارزه با تروریسم تشکر می‌کنم

وزیر خارجه روسیه و همتای عراقی او در کنفرانس خبری مشترک در مسکو حاضر شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری واع، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «فؤاد حسین» همتای عراقی او امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس خبری مشترک در مسکو حاضر شدند.

وزیر خارجه عراق در این کنفرانس گفت که با طرف روس درباره چالش‌های منطقه و اقدام مشترک برای مقابله با آن رایزنی کرده است. فؤاد حسین در ادامه گفت: «به وضعیت امنیتی عراق و ارتباط آن با کشورهای همسایه پرداختیم. از دولت روسیه برای همکاری با ما برای مبارزه با تروریسم تشکر می‌کنم.»

وی با اعلام اینکه دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل خود به روسیه باز خواهند گشت، افزود: «شرکت‌های روسی در عراق فعالیت دارند. ما به مسئله روابط نظامی پرداختیم».

وزیر خارجه عراق همچنین عنوان کرد که وزیر دفاع این کشور به مسکو سفر خواهد کرد و موضوعات نظامی رو مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی در ادامه گفت: «وضعیت سوریه یکی از نقطه‌های مهم گفت‌وگوهای ما بود. ما حل و فصل این بحران را بررسی کردیم.»

وی افزود:‌ «بر سر خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق در چهارچوب گفت‌وگوی راهبردی دوجانبه توافق صورت گرفته است.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه گفت: «در زمینه توسعه روابط با عراق جدی هستیم. ما آماده‌ایم به خواسته‌های تسلیحاتی عراق پاسخ دهیم».

سرگئی لاوروف همچنین عنوان کرد: «ما آماده توسعه همکاری در زمینه آموزش در عراق هستیم. تفاهم‌نامه‌هایی با عراق وجود دارد که در آستانه پایان هستند.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «تلاش‌های دولت آمریکا برای عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با تل‌آویو نباید جایگزین راه‌ حل عادلانه مسئله فلسطین شود.»

کد خبر: 2185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =