تعامل تامین‌اجتماعی با شرکت‌های عضو کنفدراسیون صنعت

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: تعامل با مجموعه شرکت‌های عضو کنفدراسیون صنعت ایران که دانش محوری، توسعه محوری و عمل گرایی را در حوزه اقتصاد صنعتی شکل داده اند یک ضرورت است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی در جلسه ای با اعضای کنفدراسیون صنعت ایران افزود: سازمان تامین اجتماعی تعامل گسترده ای با حوزه صنعت و کسب و کار دارد و در توسعه نظام صنعتی و تقویت همه جانبه حمایتی، بیمه ای و درمانی از کارگران حوزه صنعت پشتیبانی و این سازمان ابراز حمایت از تولید، بهروری و امنیت اقتصادی، اجتماعی است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کنفدراسیون صنعت ایران یک تشکل بالادستی است و تشکیل شده از انجمن‌های مختلف، گفت:  حدود ۱۱ هزار شرکت زیر مجموعه این انجمن هستند تا راحت‌تر بتوانند اهداف مشترکشان را پیگیری کنند.

وی به اهمیت و ضرورت حفظ و تداوم و توسعه پایدار شاخص‌های نظام تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مجموعه بزرگ کنفدراسیون صنعت ایران را می‌توان به عنوان سیستمی دانش محور، توسعه محور و عملکرد محور در نظر گرفت که پل ارتباطی صنعت با سایر نهادها می باشد و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های علمی و حرفه ای را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های کارفرمایی در توسعه اقتصادی کشور همواره جایگاه خاصی دارند و می‌توانند فضای مساعدی برای تعامل مناسب با سازمان‌های بیمه‌گر داشته باشند یاد آور شد با توجه به نقش و جایگاه ویژه کارفرمایان و تشکل‌های کارفرمایی در تحقق منابع درآمدی سازمان در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها و ضرورت توسعه تعاملات با جامعه کارفرمایی و در راستای افزایش سطح رضایتمندی آنان، تامین اجتماعی بسته های حمایتی قابل توجهی را پیش بینی و اجرا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کنفدراسیون جایگاه علمی و حرفه‌ای قوی را در جامعه آماری دارد، خاطر نشان کرد: مقررات‌زدایی با پیوست تعاملی، فرهنگی و ارتباطی برای طرح‌های مهم باعث تسهیل در جهت تقویت قانونگرایی، و استفاده بهینه از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف فرهنگی، اقتصادی و افزایش بهره‌وری می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرکای اجتماعی به میزان سهمی که در تأمین بودجه و منابع سازمان تأمین اجتماعی دارند در تصمیم گیریها و تصمیم‌سازی‌های کلان و تدوین قوانین و مقررات این سازمان باید مشارکت داشته باشند، گفت: در راستای کم شدن مشکلات کارفرمایان، سازمان تامین اجتماعی، شورای تنقیح و روان‌سازی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را تشکیل داد و این بخشنامه‌ها با حضور آنها بازنگری می‌شود.

وی با بیان اینکه باید با یک بررسی علمی اقدام به شناسایی نقاط ضعف و چالش های موجود در فرایندهای انجام امور کارفرمایان کرد، اذعان داشت: سازمان تامین اجتماعی سیاستها و قوانینی را تدوین و عملیاتی می‌کند که باعث تقویت مسیر صنعت، بهبود جایگاه نظام کارفرمایی، نظام تولید و اشتغال می شود.

علی جهانی به ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی اشاره و اضافه کرد: در این ماده قانونی جمع بندی جدیدی از رابطه کارفرمایان و پیمانکاران صورت گرفت که باعث تسریع در اجرا و همچنین مقررات زدایی خوبی در این زمینه انجام شد که طی یک بخشنامه و دستورالعمل به واحدهای اجرایی ابلاغ شد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهادی عمومی و غیردولتی و مشاع بین النسلی است و باید همسو با منافع و مصالح شرکای اجتماعی(بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران) این سازمان باشد. بیان داشت این سازمان بعنوان بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشور را عهده دار است که خدمت بیمه‌ای و درمانی گسترده ای را به بیمه شدگان و مستمری بگیران و بازنشستگان ارائه می‌دهد.

وی به تعادل بین ورودی‌ها و خروجی‌های جمعیت بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت پشتیبانی در سازمان تامین‌اجتماعی، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی که با درنظرگرفتن بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تبعی، قریب ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، اکنون حدود چهار و سه دهم درصد است و نسبت پشتیبانی بیمه شده به مستمری بگیر نیز روند کاهشی را دارد.

تشکل‌ها رکن اثرگذار تصمیم‌سازیها هستند

در ادامه نشست، مهدی ساجدی معاون امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تشکل‌ها را به عنوان یک رکن اثرگذار در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سازمانها دانست و افزود : این سازمان در رویکرد هم افزایی، همگرایی و تفکر جمعی در ارائه اطلاعات به مشتریان، شفاف سازی و ایجاد اعتماد گامهای مثبتی برداشته است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از زحمات و تلاش‌های صادقانه مدیرعامل محترم سازمان بابت نگاه ویژه ایشان به شرکای اجتماعی تشکر و قدردانی و خاطر نشان کرد سه جانبه گرایی نقش و جایگاه ویژه ای در ارتباط میان کارگر، کارفرما و دولت دارد.

وی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی به شرکای اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای مدیریتی این سازمان نقش اساسی دارد یاد آور شد : خدمات سازمان تامین اجتماعی به اقشار گوناگون جامعه که ارائه این خدمات با توجه به حجم گسترده مخاطبان و تنوع خدمات بیمه ای و درمانی در جهت تسهیل و دسترسی این عزیزان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار ۲۰ بخشنامه این سازمان تنقیح شده است خاطر نشان کرد در راستای تسهیل مقررات سازمانی، ایجاد وحدت رویه و بهبود مستمر کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمان تامین اجتماعی در خصوص موضوعات مختلف روان سازی، تلخیص و تنقیح شده یعنی اکنون این سازمان برای هر موضوع یک بخشنامه مستقل دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویکرد تامین اجتماعی تعامل سازنده و قرار گرفتن در کنار کارفرمایان که در جهت تعامل دوسویه گامهای سازنده و اثر بخشی را برداشته است گفت : این سازمان در راستای برقراری ارتباط مناسب با اقشار گوناگون جامعه و پاسخگویی مستقیم به سوالات تمامی ذی نفعان اقدامات مثمر ثمری انجام داده است.

کد خبر: 20102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =