به گزارش آتیهآنلاین به نقل ایرنا، عادل دهدشتی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران تامین اجتماعی در استان بوشهر افزود: همچنین در بند و تبصره ۲ قانون بودجه برای امسال پیش بینی شده است ۸۹ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت دریافت شود که همه این موارد پشتوانهای برای ارائه بهتر خدمات سازمان به ذینفعان از جمله متناسبسازی در سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.
وی ادامه داد: مصارف تامین اجتماعی ماهانه چیزی در حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان در حوزه پرداخت مستمریها است که باید ماه به ماه در حوزه درمان و سایر هزینههای جاری این سازمان پرداخت شود و طبیعی است که سازمان تامین اجتماعی به همین میزان نیز باید منابع داشته باشد تا بتواند تعهدات کوتاه و بلندمدت خود را در قبال ۴۵ میلیون نفر انجام دهد.
وی گفت: در ۲ سال اخیر خدمات شایانی در سازمان تامین اجتماعی انجام شدهاست و به واسطه اقدامهای ریشهای و اساسی که صورت گرفته به نظر میرسد با تغییر دولتها و مدیریتها نیز بتوانند به این مسیر ادامه دهد.
دهدشی اظهار کرد: یکی از موضوعهایی که مطالبه جدی جامعه ذی نفعان سازمان تامین اجتماعی در برخورد با کارکنان بود، تفاسیر متعدد از بخشنامهها، دستورالعملها و قانون بود که با اولویتبندی صورت گرفته حدود ۹۰درصد کار جلو رفته است.
وی افزود: در این زمینه با اقدامهای صورت گرفته تا به امروز ۲ هزار بخشنامه و دستورالعمل در سازمان تامین اجتماعی تنویر، تخلیص و اصلاح شده که کاری بسیار بزرگ است که در مواجهه کارکنان سازمان با مردم به ثمر خواهد نشست.
دهدشتی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی سه و نیم میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد که مطالبه جدی در این بخش این بود که فارغ از اعمال ماده ۹۶ افزایش حقوق و مستمری آنها با نرخ تورم همخوانی داشته باشد که با متناسبسازی صورت گرفته در مرداد ۹۹ و اردیبهشت امسال بخش قابل توجهی از این مهم محقق شدهاست.
وی گفت: به طور میانگین از اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰، حقوق در حداقلی بگیران، میانه بگیرها و حداکثر بگیرها به عنوان همه طیفهای مستمری و حقوق بگیر ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.
دهدشتی اظهار داشت: این اقدام بسیار بزرگی نسبت به منابع سازمان بود که رضایتمندی بیمه شدههای سازمان را به دنبال داشته است.
وی افزود: در حوزه تحول دیجیتال نیز در بخش بیمهای و درمانی سازمان گامهای بسیار بزرگ و موثری برداشته است.
دهدشتی اظهار کرد: در این ارتباط نسخه الکترونیک به عنوان تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه بود که در سال پایانی آن سازمان تامین اجتماعی خود را مکلف به پیاده سازی این قانون کرد.
وی گفت: در نتیجه این اقدام سازمان تامین اجتماعی اکنون پیشتاز نسخه الکترونیک در کشور است و در حوزه بیمه نیز در قالب طرح ۳۰۷۰، ۳۰ خدمت اصلی سازمان که بیشترین مراجعه بیمه شدههای سازمان را داشتند تبدیل به خدمت غیرحضوری شدهاست.
دهدشتی اظهار داشت: در این مسیر اشکالهایی نیز وجود دارد که با شناسایی آنها در حال برطرف شدن است که با تحقق کامل آن ۷۰ میلیون بار مراجعه در سال به سازمان تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی در بخش دیگری گفت: احداث ۶۱ مرکز درمانی جدید تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ پیشبینی شدهاست که از این میزان چهار درمانگاه آن سهم استان بوشهر است که با پیشرفت قابل توجه امسال به بهرهبرداری میرسند.
در این آیین عباس دیری به عنوان مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و سید جواد رکابپور به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی معرفی شدند و از تلاشهای عبدالله شیرکوند به عنوان مدیرکل سابق و زهرا نویدی فرد به عنوان مدیر سابق درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر تجلیل شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دو سال اخیر ۴۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت وصول شد.
کد خبر: 16999
نظر شما