راهپیمایی مردم ارمنستان در حمایت از رئیس جمهوری سابق

هزاران تن از مردم ارمنستان در حمایت از ائتلاف سیاسی جدید که از سوی رئیس جمهوری سابق این کشور مطرح شده به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران تن از مردم ارمنستان در حمایت از ائتلاف جدید سیاسی تشکیل شده از سوی رئیس جمهوری سابق این کشور و پیش از انتخابات زودهنگام ماه آتی میلادی در ایروان، پایتخت دست به راهپیمایی زدند.

این ائتلاف جدید با نام احیای ارمنستان به رهبری رابرت کوچاریان، رئیس جمهوری سابق این کشور قرار است در انتخابات زودهنگام پارلمانی که ۲۰ ژوئن برگزاری می‌شود، شرکت کند.

وی در جمع کثیری از حامیانش که فریاد ارمنستان سر می‌دادند و پرچم کشور را در دست داشتند، قول داد که ائتلافش به احیای اقتصادی و بازگرداندن مناطق از دست رفته در داخل و اطراف منطقه مورد مناقشه قره باغ در نبرد شش هفته‌ای با جمهوری آذربایجان کمک کند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان ماه گذشته میلادی با استعفایش شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی فراهم آورده است.

پاشینیان که در سال ۲۰۱۸ با اعتراضات ضد دولتی در خیابان‌های ارمنستان قدرت را در این کشور به دست گرفت، از زمان پذیرش توافق آتش‌بس با نیروهای جمهوری آذربایجان در پی بروز مناقشه قره باغ تحت فشار قرار داشت و این فشارها به استعفایش منجر شد.

وی گفته است که مجبور شد با توافق به میانجی‌گری روسیه به منظور اجتناب از تلفات انسانی بیشتر و از دست رفتن بیشتر قلمروی ارمنستان موافقت کند.

کد خبر: 15380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =