شروع ضعیف سریال‌های اینترنتی در سال ۱۴۰۰

شبکه نمایش خانگی برای نوروز ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده بود اما کیفیت پایین تولیدات، انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در روزهایی که امکان دسترسی به سینما و تئاتر و تفریحاتی از این دست فراهم نبود، شبکه‌های اینترنتی پخش فیلم جایگزین سالن‌های سینما در نمایش آثار سینمایی در سراسر دنیا شدند و توجه بسیاری از مردم به این استارت‌آپ‌ها  معطوف شده است.

بر اساس آنچه فیلیمو منتشر کرده است در آذر سال ۹۹، بیش از یک‌ میلیون ‌و ۱۰۰ هزار کاربر فعال داشته و نسبت به سال قبل، تعداد کاربرانش ۲.۵ برابر شده است. البته رشد چشمگیر مخاطبان فیلیمو قطعا تنها محصول عملکرد این مجموعه نیست و کم‌کاری رسانه بزرگی مانند صداوسیما و تعطیلی سینماها هم تاثیر داشته و حتی عاملی مانند ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم هم موثر بوده‌اند. سامانه‌های اینترنتی فیلیمو و ‌نماوا که به ترتیب با در دست داشتن ۵۰ و ۴۵ درصد بازار شبکه نمایش خانگی، عمده سهم بازار VOD را در اختیار دارند، در حال حاضر با توزیع  سریال‌های ‌"خوب، بد، جلف ۳"، "ملکه گدایان"، "و "ســیاوش" و در عین حال با انبوه برنامه‌های به‌اصطلاح «فان»، از تاک‌شوهایی چون «هم‌رفیق» تا رئالیتی‌شوهایی مانند «شب‌های مافیا» و «شام ایرانی» مخاطبانش را روز به روز افرایش می‌دهد.

نوروز امسال نیز این سرویس‌ها در رقابت با یکدیگر و تلویزیون، از بعضی تولیدات جدید خود رونمایی کردند. دو سریال نمایشی «مردم معمولی» و «دراکولا» آغاز شدند و مسابقه اطلاعات عمومی «هفت خان» نیز منتشر شد. دو برنامه گفت‌وگو محور «شب‌آهنگی» و «منو بشناس» نیز از چهره‌ها میزبانی کردند. اما آیا تولیدات جدید نمایش خانگی در جذب مخاطب توفیقی به دست آوردند؟

سریال کمدی «مردم معمولی» نخستین تجربه کارگردانی رامبد جوان در شبکه نمایش خانگی است که یک کمدی موقعیت و یک مجموعه دنباله‌دار کمدی است که در ۱۰۰ قسمت با میانگین زمان هر قسمت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تولید می‌شود. رامبد جوان علاوه بر کارگردان به عنوان بازیگر نیز در نقش «بردیا برازنده» که مدیر یک مرکز زیبایی است حضور دارد. آتیلا پسیانی و شبنم مقدمی نیز از شخصیت‌های اصلی سریال هستند که بازی آن‌ها در سریال نکته قابل توجهی ندارد. انگار این سریال برای دهه ۸۰ است؛ چند بازیگر دور هم جمع شده‌اند و دیالوگ می‌گویند و با آهنگ عربی می‌رقصند. در مجموع این سریال با با شوخی‌هایی که بیشتر شبیه لودگی به نظر می‌رسد، شروع بدی داشت و  مخاطب را کاملا ناامید کرد.

سریال «دراکولا» نیز وضعیت بهتری از «مردم معمولی» ندارد. این سریال که در ادامه سریال هیولا ساخته شده، جدیدترین تجربه مهران مدیری در مقام کارگردان است. اما به واقع این سریال به‌رغم تبلیغات فراوان به هیچ عنوان نتوانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند و آنچنان که باید مورد اقبال قرار نگرفت.  قسمت اول سریال بیشتر صرف نمایش مقدمات برگزاری جشن تولد «کامران کامروا» شد و با ریتم کندی که داشت، در نقطه شروع توجه مخاطب را جلب نکرد. انگار که با یک فیلم تبلیغاتی از خانه و زندگی خانواده‌ای مرفه مواجه هستیم، با دیالوگ‌های سطحی و توخالی که اساساً ربط منطقی به یک سریال کمدی ندارند. اگرچه هنوز دو قسمت از این مجموعه منتشر شده و نمی‌توان با قطعیت قضاوت کرد، اما به نظر می رسد «دراکولا» در ابتدای راه، برخلاف «هیولا» موفق نبوده است.

کد خبر: 12191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =