ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش

وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در تاسیس شبکه شاد و استفاده از فناوری های نوین آموزشی در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش، پرداخت.

به گزارش آتیه آنلاین از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش اظهار کرد: جهموری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می داند، لذا تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می کند. در این راستا، زمینه دست یابی بیش از ۹۹درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع  بیماری کویید ۱۹، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت نموده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا اظهار کرد: در زیست بوم جدید  ناشی از شیوع کویید ۱۹، نیز اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی نموده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه های آموزشی برای تمامی پایه های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.

حاجی میرزایی افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی(شاد) برای کلیه دانش آموزان نموده که بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هردلیل امکان استفاده از فناوری های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب نموده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد های حمایتی، تلاش می کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.

کد خبر: 11764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =