انجام بیش از یک میلیون تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از بهمن پارسال تاکنون، یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۹۴ تراکنش در فروشگاه‌های متصل به این طرح در استان انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح فجرانه برای دهک‌های یک تا ۷ درآمدی است که در استان ۶۱۶ هزار و ۱۷۸ خانوار مشمول این طرح هستند.

وی افزود: ۴ هزار و ۲۲ فروشگاه در استان به سامانه کالابرگ متصل هستند و تاکنون ۲۳۴ هزار و ۳۴۶ خانوار از این طرح بهره‌مند شده و استفاده کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: قرار بود که این طرح برای ۳ ماه انجام شود که مرحله سوم آن، این ماه شارژ شد و بعد از آن بر اساس ضوابط و دستورالعملی که اعلام شود پیش می‌رود که امیدواریم با توجه به استقبال مردم این طرح ادامه یابد.

اشرفی گفت: در این طرح مردم می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی را تهیه کنند که مجموع قیمت این ۱۱ قلم ۷۴۰ هزار تومان می‌شود و بر اساس قیمت آن در سال ۱۴۰۱ که ۵۲۰ هزار تومان می‌شده، دولت به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان کالابرگ فجرانه شارژ می‌کند تا کمکی به سبد غذایی مردم شود.

وی افزود: وقتی فرد این ۱۱ قلم را برای یک نفر خریداری می‌کند ۵۲۰ هزار تومان از اعتبار نقدی خود و ۲۲۰ هزار تومان از اعتبار کالابرگ استفاده می‌کند؛ البته هیچ لزومی وجود ندارد که همه ۱۱ قلم را در یک خرید تهیه کند و اگر فروشگاهی شرط خرید تمام ۱۱ قلم و یا خرید کالاهای دیگری را بگذارد متخلف است و برابر قانون امتیازش سلب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: برنج، روغن، ماکارونی، قند و شکر کالاهایی هستند که تاکنون بیشترین تقاضا را در این طرح داشته‌اند.

کد خبر: 69819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =