افزایش ۷ درصدی بیمه‌شدگان اجباری در استان مرکزی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه‌شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال گذشته تا بهمن‌ماه این سال نسبت به مدت مشابه قبل از آن، هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا حسینی با بیان این مطلب گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسید که این آمار در مدت مشابه قبل از آن ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر بود و حدود ۱۶ هزار کارگر در این مدت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت از ۷۵ درصد فراتر رسید و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید افزود: بیمه‌شدگان اصلی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۳۵۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به کاهش هشت درصدی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان و رسیدن به عدد سه هزار و ۲۴ نفر گفت: جمعیت مستمری‌بگیران (بازنشستگان، از کارافتاده‌گان و بازماندگان) نیز به ۱۱۰ هزار نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

وی بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان نیز از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه این سال به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۶.۲۵ درصد افزایش داشت.

حسینی افزود: استان مرکزی سال گذشته در راستای تعداد کارگاه‌های فعال جزو استان‌های برتر کشور بود و این مهم به دلیل افزایش تعداد بازرسان کارگاه‌ها، تعداد بازرسی‌ها و پیگیری مستمر برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

وی گفت: دو هزار و ۲۹۰ کارگاه جدید کشفی سال گذشته (تا بهمن‌ماه) در استان مرکزی به ثبت رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه آن تثبیت شد.

یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: 69784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =