مهارت‌آموزی دانش‌آموزی، اولویت برنامه‌های هفته مشاغل در گلستان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان توسعه مهارت آموزی دانش آموزی را اولویت برنامه‌های هفته مشاغل در استان برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی با همراهی آموزش و پرورش در این فرصت باید شغل‌های موثر را معرفی کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی مهاجر در شورای آموزش و پرورش مشترک استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه هفته اول اردیبهشت با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان با شغل‌های متنوع به نام هفته مشاغل نام‌گذاری شده است، بیان کرد: دانش‌آموزان در قالب نمایشگاه‌هایی که با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود از سنین پایه می‌توانند برای انتخاب شغل خود در آینده برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: ستاد اشتغال با قرارگیری در کنار آموزش و پرورش باید برنامه‌هایی را با نگاه راهبردی برای توسعه مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان در قالب معرفی مشاغل جذاب و پرکاربرد اجرا کند و غرفه‌های نمایشگاهی به منظور معرفی تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌ها اختصاص یابد.

معاون استاندار گلستان همچنین رویداد بین‌المللی «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش) را اتفاقی مبارک برای تقویت ایده پردازی‌های موثر در میان معلمان و دانش آموزان دانست و گفت: این رویداد بستری برای شناخت و معرفی فعالیت‌های علمی و آموزشی در مدارس است و زمینه حضور بهتر دانش‌آموزان در جشنواره‌های مانند خوارزمی را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این نشست با اشاره به پای کار بودن خیران و تامین اعتبار برای ساخت مدرسه دولتی در جنوب گرگان، گفت: قرار شد حوزه راه و شهرسازی زمینی را در این رابطه به آموزش و پرورش معرفی کند تا در ادامه پیگیری‌های لازم انجام شود.

رضا نظری افزود: مشاغل متنوع به مناسبت هفته مشاغل با همکاری دستگاه‌های اجرایی در قالب نمایشگاه با هدف توسعه مهارت‌آموزی از سنین پایه به دانش‌آموزان استان گلستان معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: خروجی آموزش و پرورش باید منجر به این شود که هر دانش آموز یک مهارت داشته باشد و امسال قرار است جشنواره استانی در این رابطه به میزبانی آق قلا برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: سال گذشته وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین جشواره «الف تا» را با هدف شناسایی ایده‌ها، تفکرات و فعالیت‌های معلمان و دانش‌آموزان با حضور هفت کشور طراحی و اجرا کرد که گلستان در بخش مهارتی و ایده‌ها موفق به اخذ رتبه برتر شد که امسال هم باید تلاش خود را برای حفظ این جایگاه به کار گیریم.

کد خبر: 69783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =