ارائه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت در مراکز درمانی تامین اجتماعی ایلام

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام از ارائه یک میلیون ۶۰۵ هزار خدمت به مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی صبور با اشاره اقدامات انجام شده این مدیریت در دولت سیزدهم بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در این دولت انجام شده ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام در سال ۱۴۰۱ و تبدیل از هیات مدیره به ملکی و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت ۹۵ نفر از نیروهای ایثارگر مدیریت درمان ایلام در دولت سیزدهم انجام گرفته است، افزود: نصب دستگاه OPG برای اولین بار در بیمارستان‌های دولتی استان، نصب و راه‌اندازی دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب‌کوبی کامل اتاق عمل بیمارستان شهدای زاگرس جهت اعمال، اورتوپدی و مغز و اعصاب با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته، نصب و راه‌اندازی انبار مرکزی بیمارستان، راه‌اندازی داروخانه بستری بیمارستان بعد سال‌ها، افزایش شیفت پزشکان عمومی در شیفت صبح و شب، خرید دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهدای زاگرس در راستای افزایش خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام به تجهیز و بروزسانی آزمایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس اشاره کرد و گفت: این مهم با تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد ریالی مدیرعامل بـه آزمایشگاه و خرید و نصب تجهیزات براساس اعتبار اعلام شده در پایان سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی تاکید کرد: همچنین استخدام و تبدیل وضعیت تعداد ۱۲۰ نفر نیرو در دولت سیزدهم در بیمارستان شهدای زاگرس به پیمانی و ماده ۲۰ در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت.

پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی پروژه احداث ساختمان مشترک با اداره کل تامین اجتماعی ایلام

صبور همچنین به احداث ساختمان مشترک با اداره کل تامین اجتماعی با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد اشاره کرد و افزود: مرکز جراحی محدود و سرپایی یکی دیگر از پروژه‌های حوزه درمان است که با زیربنا ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در ۴ طبقه اجرا می شود و در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی گفت: درمانگاه شماره ۲ با زیربنا دو هزار و ۶۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار ۱۴ متر مربع در چهار طبقه اجرا خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام همچنین با اشاره به وضعیت درمانگاه شهرستان مرزی مهران بیان کرد: تحویل موقت این درمانگاه انجام شده و منتظر برگزاری آزمون استخدام پرسنل جهت شروع به کار آن هستیم و تمامی تجهیزات اداری، مالی و درمانی و سیستم‌های سرمایشی گرمایشی نصب شده است.

وی همچنین درباره درمانگاه شهرستان دهلران گفت: بهسازی اتاق‌های ریاست، اداری و مالی در درمانگاه دهلران، احیا و راه‌اندازی انبار دارویی واتاق CPR به صورت استاندارد، نوسازی و تغییرات در قسمت‌های مامایی، تزریقات، اتاق نگهبانی، ایجاد اتاقک، نصب و راه اندازی ژنراتور، تجهیز وسایل اتاق CPR به صورت استاندارد، جذب دندانپزشک و احیای این واحد، جذب نیروی درمانی و اداری درپست‌های بلاتصدی طبق چارت تشکیلاتی، افزایش تعداد دارو، افزایش ساعت کاری مرکز و فعالیت مرکز بصورت دو شیفت، افزایش تعداد پزشکان درمانگاه، افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه و ارتقا درمانگاه عمومی به تخصصی بعد از ۲۰ سال از اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته در این درمانگاه است.

صبور به اقدامات انجام شده در درمانگاه شهرستان آبدانان اشاره کرد و افزود: تایید ملک جهت راه‌اندازی درمانگاه و جذب نیرو از طریق آزمون در فروردین ماه از اقدامات انجام شده در این درمانگاه است.

وی همچنین با بیان اینکه اخذ مجوز خرید زمین برای ساخت درمانگاه دره شهر انجام شده گفت: مجوز حصارکشی نیز اخذ شده و بزودی وارد فاز مناقصه خواهد شد و پیمانکار آن مشخص می شود.

اخذ مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در سرابله

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام به اخذ مجوز ساخت درمانگاه در سرابله اشاره کرد و افزود: خرید زمین توسط کارشناسی فنی-مهندسی و کارشناس درمان و املاک مستغلات تایید شده است و زمین دارای کاربری درمانی است و خرید زمین بزودی انجام می‌پذیرد.

صبور اضافه کرد: رایزنی‌هایی با مسئولان شهرستان ایوان نیز جهت خریداری زمین جهت ساخت درمانگاه انجام شده است.

وی همچنین به الکترونیکی شدن تمامی نسخه‌ها در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: درسال ۱۴۰۲ مطابق با بند( ل) تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه کل کشور بیمه‌های پایه مکلف به عقد قرارداد با تمام مراکز ارائه خدمات درمانی هستند و در بحث بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، فرانشیز پرداختی از جیب بیمه شده کاهش یا به صفر رسیده است.

صبور همچنین به حمایت از زوج های نابارور در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: خوشبختانه اقدامات مثبتی در این باره از سوی دولت انجام شده است.

ارائه ۲۶ هزار خدمت توسط پایگاه‌های درمانی تامین اجتماعی ایلام در اربعین

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام همچنین به اقدامات این مدیریت در اربعین اشاره کرد و گفت: ارائه ۲۶ هزار خدمت توسط پایگاه‌های درمانی از جمله پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، تزریقات آقایان و خانم ها، سرم تراپی، داروخانه و آزمایشگاه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: پایگاه درمانی مدیریت درمان با همکاری بسیج جامعه پزشکی پس از استقرار در محل تعیین شده در پایانه مرزی مهران خدمات درمانی شامل پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، تزریقات برادران و خواهران، سرم تراپی، داروخانه، کانکس سرد، و همچنین آزمایشگاه بوده که این خدمات را بصورت کاملاً رایگان و شبانه روزی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه شده است.

صبور تاکید کرد: در مجموع خدمات این پایگاه به تعداد ۲۶ هزارو ۷۵ نفر ارائه شده است.

کد خبر: 69726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =