بازدید مدیرکل بهزیستی هرمزگان از مرکز توانبخشی اختلالات طیف اتیسم

به مناسبت روز جهانی آگاه‌سازی اتیسم، مدیرکل بهزیستی هرمزگان در مرکز توانبخشی اختلالات طیف اتیسم آوای امید در بندرعباس حضور یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان، به مناسبت روز جهانی آگاهسازی اتیسم، سامیه جهانشاهی، مدیرکل بهزیستی هرمزگان به همراه مهدی محمدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان و فائزه زارع، سرپرست اداره بهزیستی بندرعباس در مرکز توانبخشی اختلالات طیف اتیسم آوای امید حضور یافت.

جهانشاهی در این دیدار ضمن تبریک این روز با کارکنان این مرکز از نزدیک دیدار و گفتگو کرد و نحوه ارائه خدمات تخصصی آموزشی توانبخشی به کودکان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بازدید از بخش‌های مختلف، تشخیص و مداخله زود هنگام در اختلال اتیسم را مهم برشمرد و افزود : اوتیسم به عنوان یکی از اختلالات عصبی رشدی، جنبه مختلف توانمندی‌های فرد مبتلا شامل مهارت‌های شناختی، اجتماعی و ارتباطی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جهانشاهی با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و مداخلات بهنگام در اختلال طیف اتیسم ۲ تا ۵ سال است اذعان داشت: اختلال اتیسم یک اختلال مادام‌العمر است اما با مداخله بهنگام می توان از شدت یافتن این اختلال جلوگیری کرد.

وی خدمات این مرکز را شامل خدمات توانبخشی، آموزشی، روانی اجتماعی و نیز خدمات فرهنگی-هنری و ورزشی و خدمات آموزشی به خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و پایگاه‌های غربالگری سطح استان (مراکز اتیسم دارای مجوز غربالگری) نسبت به شناسایی به موقع این اختلال اقدام کنند و از خدمات سازمان بهزیستی در این راستا بهره مند شوند.

جهانشاهی در پایان بیان کرد: در حال حاضر یک مرکز توانبخشی اختلالات طیف اتیسم در سطح استان و در شهرستان بندرعباس فعالیت دارد و تمهیدات لازم جهت گسترش این مراکز در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: 69462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =