۱۷ درصد زنان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر از زنان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۱۷ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فراتی با بیان این مطلب گفت: در اجرای تعمیم و گسترش هرچه بیشتر پوشش بیمه‌ای به گروه‌های مختلف در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی پنج هزار و ۲۱۶ نفر از زنان خانه‌دار و دختران مجرد در خراسان جنوبی در قالب قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و مشاغل آزاد خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا و به جهت حمایت از زنان خانه‌دار و برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی تعداد ۲۵۰۰ نفر از زنان خانه‌دار زیر چتر پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته تعداد ۴۵۶ نفر در استان قرارداد بیمه زنان خانه‌دار منعقد کرده‌اند که امسال با افزایش ۲۰۴ درصدی، آمار آنان به ۹۳۱ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۸۵ درصد قراردادها به صورت غیرحضوری بسته شده بود و امسال ۹۸ درصد قراردادها به صورت غیرحضوری بوده که افزایش ۱۳ درصدی در ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را نشان می دهد.

فراتی گفت: در مجموع ۱۷ هزار بیمه شده در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در استان وجود دارند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر بیمه زنان خانه‌دار، ۶۸۷ نفر بیمه دانشجویان، یک هزار و ۱۶۳ نفر بیمه اختیاری و ۱۲ هزار و۶۵۰ نفر نیز در قالب مشاغل آزاد خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کرده‌اند.

کد خبر: 69068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =