۶۷ درصد قزوینی‌ها تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین گفت: ۶۷ درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمید کوزه‌گرها در نشست خبری مدیران کل اعضای کمیته همیاری که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر در آمفی تئاتر اداره کل تامین‌اجتماعی استان قزوین برگزار شد، گفت: در سطح کشور افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ۵۲ درصد هستند اما این آمار در استان قزوین ۶۷ درصد است که نشان می‌دهد بیشتر مردم استان با توجه به ظرفیت صنعتی قزوین، در این حوزه‌ فعال هستند.

وی افزود: اوایل انقلاب از هر ۱۰ نفر یک نفر بازنشسته بود و میزان امید به زندگی ۵۵ سال اما اکنون تعداد بازنشستگان از هر چهار نفر یک نفر است و میزان امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است. آمار بیمه شدگان تا آذر ماه سال جاری حدود ۲۶۸ هزار و ۷۲۳ نفر بود که اکنون به رشد ۵/۵ برابری رسیده و مجموع بیمه‌شدگان استان قزوین ۲۸۳ هزار و ۶۴۸ نفر است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین بیان کرد: سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۷۰ نفر مستمری‌بگیر داشتیم که اکنون این آمار به ۱۰۱ هزار و ۱۱۱ رسیده و ۹۱ هزار و ۵۷۳ پرونده مستمری‌بگیر در استان وجود دارد. همچنین آمار بازنشستگان نسبت به گذشته ۵/۸ درصد افزایش داشته و تعداد کارگاه‌ها بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۷۹ مورد است که نسبت به گذشته ۲/۷ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان افزود: خوشبختانه اقدامات مقدماتی ساخت درمانگاه در مهرگان و ساخت درمانگاه در خیابان سعدی نیز کلید خورده است.

کد خبر: 68103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =