۵۱ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰۷ هزار و ۴۱ نفر از مردم استان از خدمات بیمه تامین‌اجتماعی استفاده می‌کنند گفت: ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، عبدالله مختاری با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری جزو بیمه‌شدگان اصلی بودند، گفت: تا پایان مردادماه سال جاری ۱۶۲ هزار و ۸۵۳ بیمه شده اصلی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۹۰ هزار و ۳۹۲ نفر بیمه‌شدگان اجباری هستند.

وی با بیان اینکه آمار بیمه‌شدگان اصلی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۵۰ نفر افزایش یافته است گفت: ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند؛ ۵۰۷ هزار و ۴۱ نفر از مردم استان اعم از خانه‌داران، مستمری‌بگیران، رانندگان و... از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و بیش از ۵۵ درصد بیمه‌شدگان استان بیمه اجباری و مابقی شامل بیمه‌های قالیبافی، رانندگان، کارگران ساختمانی و بیمه‌های توافقی هستند.

افزایش ۲ درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۲ درصدی بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی در سال جاری بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون به واسطه دستورالعمل و محدودیتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای سازمان تامین‌اجتماعی ایجاد کرده است بیمه‌شدگانی که مشمول کمک دولت بوده و از سهم هدفمندی یارانه‌ها استفاده می‌کنند نمی‌توانند جذب بیمه تامین‌اجتماعی شوند.

وی افزود: این افراد جزو گروه‌های یازده‌گانه و شامل رانندگان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، خادمان مساجد و ... هستند که نمی‌توان آن‌ها را جذب بیمه تامین‌اجتماعی کرد، اما با وجود محدودیت‌ها در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر بیمه‌شدگان هستیم.

کاهش ۱۰ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری

مختاری گفت: تا پایان مردادماه امسال یک هزار و ۳۴۹ نفر از مردم استان مشمول بیمه بیکاری شدند این آمار در سال گذشته یک هزار و ۴۹۷ نفر بوده است و شاهد کاهش ۱۰ درصدی مقرری‌بگیران در سال جاری با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی، کسب و کارها و فعالیت کارگاه‌ها در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۹۷ کارگاه در استان فعالیت می‌کند و تعداد کارگاه‌های فعال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی در پایان با اشاره به ارائه دیگر خدمات سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۶۵ مورد کمک‌ هزینه ازدواج به افراد مشمول حمایت بیمه پرداخت شده است.

کد خبر: 64605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =