هزینه افزون بر۸۲ هزار میلیارد ریالی تامین‌اجتماعی گیلان در بخش بیمه‌ای

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان از هزینه افزون بر ۸۲ هزار میلیارد ریالی تامین‌اجتماعی استان در بخش بیمه‌ای در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کیوان مرتضوی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگان در قالب تعهدات بلندمدت پرداخت می‌شود گفت: تامین‌اجتماعی گیلان ماهانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری و هر ماه به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور تعهدات کوتاه مدت شامل انواع غرامت‌ها و کمک هزینه‌ها پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریالی بیمه تکمیلی درمان مستمری‌بگیران گیلان توسط تامین‌اجتماعی استان بیان کرد: این مبلغ بابت حق بیمه درمان بیمه‌تکمیلی ۲۲۰ نفر از مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه تامین‌اجتماعی به منظور مشارکت و حمایت مالی از مستمری‌بگیران پرداخت ۵۰ درصد مبلغ قرارداد بیمه تکمیلی آنها را تقبل کرده‌است، افزود: کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی کشور با بیمه آتیه‌سازان حافظ برای بیمه تکمیلی درمان مستمری‌بگیران قرارداد دارد ضمن اینکه تامین‌اجتماعی طرف قرارداد نیست و تنها مشارکت ۵۰ درصدی را در پرداخت حق بیمه تکمیلی انجام می‌دهد.

مرتضوی بیان کرد: نزدیک ۱۸۴ هزار مستمری‌بگیر اصلی شامل بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان بوده که با افراد تحت تکفل آنها ۳۱۸ هزار نفر را شامل می‌شوند.

۴۸۰ هزار بیمه شده اصلی و ۱۸۴ هزار مستمری‌بگیر با افراد تحت تکفل آنها در مجموع یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی گیلان بهره‌مند هستند.

کد خبر: 64569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =