انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال احمر اردبیل

تفاهم‌نامه ای فی‌مابین اداره کل بهزیستی اردبیل و جمعیت هلال احمر استان با موضوع ارائه خدمات درباره تهیه، تامین، ساخت و تعمیر انواع ارتز و پروتز مورد نیاز افراد دارای معلولیت منعقد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی اردبیل، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین افراد تحت پوشش بهزیستی در حوزه توانبخشی را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می‌دهند گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۶ هزار معلول دارای پرونده حمایتی در بهزیستی هستند که از این تعداد بیش از ۴۰ درصد ( ۱۱ هزار نفر) معلولان جسمی و حرکتی شامل می شود.

وی با عنوان این مطلب که تامین هزینه‌های کمک توانبخشی در اولویت برنامه‌های اداره کل بهزیستی قرار دارد افزود: در طول یکسال گذشته به ۴۰۸ نفر از معلولان نیازمند، کمک هزینه تامین وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی پرداخت شده است.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: تعداد ۴۶ مرکزمثبت زندگی بصورت محله محور در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۶ مرکز در شهر اردبیل خدمات متعددی به جامعه هدف ارائه می دهند که در فرایند فعالیت این قبیل از مراکز، فرد معلول بجای اینکه مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی داشته باشد مددکاران غیر دولتی در محل سکونت این ولی نعمتان مراجعه و نسبت به حل مسائل و مشکلات آنان اقدام می‌کنند.

وی افزود: پروتز از جمله وسایلی است که جایگزین قسمت‌های قطع عضو بدن می شود و ارتز هم بر روی اندام‌های مختلف مانند فلج عضلانی یا انحراف در اندام نصب می‌شود تا به بهبود عملکرد آنها کمک کند.

در ادامه حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با بهزیستی، بیان کرد: بر اساس رسالت جمعیت هلال احمر علاوه بر امداد و نجات، توانبخشی از تکالیف اصلی این جمعیت محسوب می شود.

در نهایت تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال احمر، به منظور همکاری و خدمت‌رسانی به جامعه هدف در زمینه تهیه، تامین، ساخت و تعمیر وسایل کمک توانبخشی منعقد شد. همچنین از مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر بازدید به‌عمل آمد.

کد خبر: 63027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =