افتتاح سی‌امین مؤسسه کاریابی و مشاوره شغلی در گلستان

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سی‌امین مؤسسه کاریابی و مشاوره شغلی در سومین روز از هفته کارگر در مینودشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، حسینعلی خواجه مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در سومین روز از هفته کار و کارگر با حضور در شهرستان مینودشت، دومین مؤسسه کاریابی و مشاوره شغلی این شهرستان و سی‌امین مؤسسه کاریابی استان گلستان را با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر به بهره برداری رساند.

کاهش ۲۱ درصدی پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در آیین افتتاح این مؤسسه تأکید کرد: خوشبختانه در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

حسینعلی خواجه مظفری ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۸۱۴ پرونده کارگری و کارفرمایی در گلستان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد یک هزار و ۴۷۴ پرونده معادل حدود ۳۹ درصد منجر به سازش شده است.

به گفته وی، میانگین زمان رسیدگی پرونده‌های کارگری به ۴۴ روز کاهش یافته این در حالی است که مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰، ۵۶ روز بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در سال ۱۴۰۲ تلاش خواهیم کرد مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری را به ۳۸ روز کاهش دهیم.

خواجه‌مظفری از وجود ۳۶۴ تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۸ تشکل در حوزه کارگری و ۸۸ تشکل در حوزه کارفرمایی فعالیت دارند.

وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گلستان در سال جاری به ۴۰۰ مورد افزایش یابد.

کد خبر: 59524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =