بستری حدود ۶ هزار بیمار کرونا در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان گلستان، با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌های ملکی تامین‌اجتماعی از آغاز همه‌گیری کرونا به درمان بیماران کووید۱۹ اختصاص یافته است، تصریح کرد: از شروع کرونا تاکنون ۵۹۷۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی بستری شده و از خدمات درمانی بهره‌مند شده‌اند و روزانه به طور متوسط ۹۶۰ بیمار کرونا در مراکز درمانی سرپایی پذیرش می‌شوند.

دکتر احمد نصرتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به همکاری تامین‌اجتماعی گلستان با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود: از آغاز همه‌گیری کرونا، این مدیریت تمامی بیمارستان‌های ملکی خود را برای ارائه خدمات به بیماران کرونا اختصاص داد و برای استفاده از ظرفیت حداکثری تخت‌های بستری، با توجه به دستوالعمل دانشگاه علوم‌پزشکی و ستاد ملی کرونا، تمامی عمل‌های الکتیو بیمارستان‌ها لغو شد.

وی انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم‌پزشکی برای انجام تست‌های PCR در آزمایشگاه‌های مراکز بیمارستانی را از دیگر راهبردهای این همکاری بیان کرد و گفت: همچنین با برگزاری جلسات منظم، نیازهای ضروری در زمینه دارو و تجهیزات درمانی ارزیابی شده و راهکارهای منطقی برای رفع این نیازها ارائه شد.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی گلستان، با اشاره به تشکیل کلینیک‌های تنفسی در مراکز بستری، اظهار کرد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز، مجوز به‌ کارگیری نیروهای درمانی و پشتیبانی موقت در مراکز بستری از ستاد مرکزی اخذ شد و از سوی دیگر تمامی پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت در زمینه بیماری کرونا در بیمارستان‌ها به اجرا درآمد.

نصرتی تهیه اکسیژن مورد نیاز مصرفی بیماران در مراکز بیمارستانی را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: با توجه به افزایش میزان تقاضا، کپسول اکسیژن به تعداد مورد نیاز در موارد حاد و بحرانی نیز تهیه و تامین شد.

وی با توجه به رایگان بودن خدمات درمانی بیماران تامین‌اجتماعی در مراکز ملکی، افزود: همچنین خدمات آن دسته از بیماران که از سوی بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاهی ارجاع می‌شوند نیز به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. از سوی دیگر تمامی خدمات درمانی بیمه شدگان در رده سنی ۶۵ سال به بالا به صورت کاملا رایگان در مراکز دانشگاهی ارائه می‌شود.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی گلستان، با بیان اینکه درحال حاضر روزانه ۴۵۰ بیمار کرونا در مراکز درمانی سرپایی تامین‌اجتماعی و ۵۱۰ بیمار در مراکز سرپایی بیمارستانی پذیرش، پایش و درمان می‌شوند، تصریح کرد: همچنین از آغاز همه‌گیری، ۵۹۷۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی بستری شدند که از این میزان ۵۴۶۳ بیمار بهبود یافته‌اند.

کد خبر: 24530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =