رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به دستور وزیر برای هیئتامنایی شدن مدارس دولتی، از ابلاغ بخشنامهای خبر داد که بر اساس آن، مدارس هیئتامنایی باید فقط از محدوده خود ثبتنام کنند و هیچ شهریه یا وجهی دریافت نکنند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه هیئت امنایی حق دریافت پول از دانشآموزان را ندارد، از برنامه این وزارتخانه برای تشکیل هیئت امنا در تمام مدارس کشور با هدف توسعه عدالت آموزشی خبر داد.