افتتاح شانزدهمین مرکز روزانه سالمندان در استان چهارمحال و بختیاری

شانزدهمین مرکز روزانه خدمات‌رسانی به سالمندان استان چهارمحال و بختیاری با حضور سرپرست اداره کل بهزیستی استان، فرماندار شهرستان کیار، معاون توانبخشی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهر شلمزار افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست این اداره کل در آئین افتتاح مرکز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۶ مرکز روزانه و سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان فعال است گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندان استان از خدمت این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

مهشید سلیمانی افزود: از این تعداد بیش از یک‌هزار و ۵۰ نفر در مراکز روزانه و ۱۵۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی مستقر هستند.

وی ادامه داد: در مراکز روزانه، سالمندان از خدمات توانبخشی، پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی و مددکاری، اردو درمانی، موسیقی درمانی، بهره‌مند می‌شوند. همچنین اجرای دوره‌ای اردو داخل و خارج از استان به ویژه اردوهای زیارتی از دیگر برنامه‌های قابل ارائه در این مراکز است که مورد استقبال بالای سالمندان قرار می‌گیرد.

سلیمانی گفت: برای حمایت از سالمندان زیرپوشش بهزیستی که در منزل نگهداری می‌شوند نیز مستمری و کمک هزینه درمانی و خدمات تیم سیار در منزل به سالمندان نیازمند در قالب خدمات پزشکی، پرستاری، آزمایش، دارو و فیزیوتراپی ارائه می‌شود.

در استان چهارمحال وبختیاری سه مرکز شبانه‌روزی و ۱۶ مرکز روزانه به سالمندان خدمات رسانی می کنند.

کد خبر: 75101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =