تجلیل از خادمان موکب درمانی شهدای تامین اجتماعی در مرز شلمچه

همایش تجلیل از خادمان موکب درمانی شهدای تامین اجتماعی در مرز شلمچه با حضور امام جمعه آبادان، مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان، روسای مراکز درمانی و شعب آبادان و خرمشهر و جمعی از خادمان درمانی، پزشکان، پرستاران، دارویاران و نیروهای پشتیبانی موکب درمانی شلمچه در سالن اجتماعات بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان، هدایت اله عبدی‌زاده، در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های خادمان اربعین در ارائه خدمات درمانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) گفت: ما همه در زیر یک پرچم، پرچم ولایت و پرچم امام حسین (ع) گرد هم جمع شدیم . سازمان تامین اجتماعی به واسطه رسالتی که دارد امسال نیز مواکب درمانی خود را در کربلا و مرزهای مختلف کشور ایجاد کرد که سهم خوزستان ۲ موکب درمانی در مرزهای شلمچه و چذابه بود. از مرز تا مرزما موکب درمانی داشتیم و الحمدالله خیلی خوب و عالی از زائران ابا عبدالله الحسین استقبال کردیم و نیازهای درمان آنها را پاسخ دادیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به نقش موثر این همایش مذهبی سیاسی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ نفر در قالب ۱۴ تیم درمانی در مرزهای شلمچه و چذابه به ۳۲۶۰ نفر از زائران اباعبدالله الحسین خدمات درمانی مناسبی ارائه کردند.

عبدی زاده بیان کرد: ۱۰ تیم درمانی از استان‌های معین(فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، اصفهان، یزد، سمنان، کرمان و خراسان جنوبی) و ۴ تیم درمانی از استان خوزستان در دو مرز شلمچه و چذابه طبق برنامه از پیش تعیین شده جهت ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در تیم‌های درمانی خود از قشرهای مختلفی بهره بردیم ، پزشک ، پرستار، داروساز ، دارویار و نیروهای پشتیبانی و ستادی به طور خودجوش پای کار بودند و به صورت جهادی در راستای خدمات رسانی به زوار تلاش کردند و هیچ گاه اربعین را رها نکردند. اربعین یک رسالت و انگیزه است، یک معنای وجودی برای ما دارد و در پوست وخون ما نفوذ کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی، در این همایش با تشکر از بانیان این مراسم گفت: علاقه و عشق شما موکب داران درمانی درایام اربعین و عشق‌تان به اباعبدالله الحسین و خدمتی که به زوار می کنید کمتر از آن زواری که سختی‌های سفر اربعین را با عشق به امامشان تحمل می کنند نیست. بنابراین حضور در نقاط صفر مرزی دوسویه است یک طرف خدماتی که به زائران داده می‌شود و طرف دیگر فیض معنوی است که شما کسب می‌کنید و این دومی سرمایه‌اش قطعاً بیشتر است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: این همایش تکریم و تقدیر از خادمین درمانی اربعین است، هر چند که همه می دانیم این حضور بخاطر تقدیرها نیست بلکه عشق و علاقه به امام حسین(ع) شما را جذب کرده است و این توفیق و سعادتی است که شامل هر کسی نمی شود.

وی افزود: فرهنگ موکب داری و استقبال و پذیرایی از زائران اربعین یک فرهنگ غنی است که خدا را شکر این فرهنگ روز به روز در ایران شکل کاملی به خود می‌گیرد و در تمامی مناسبت‌ها زائران اربعین، امام رضا، حضرت معصومه و ... به طور خود جوش از سوی قشرهای مختلف مردم مورد پذیرایی قرارمی گیرند.

در ادامه حجت الاسلام غبیشاوی به کادر درمان محور مقاومت اشاره کرد و گفت: کادر درمان در غزه و لبنان با صلابت و پایداری که از خود نشان دادند در زیر آماج بمباران‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی در حال خدمت به مصدومان و مجروحان هستند و تعداد زیادی از این کادر درمان خدوم به شهادت رسیدند. در جنگ تحمیلی شرایط مشابه را داشتیم و کادر درمان ما در کنار رزمندگان و مردم بودند و به هیچ وجه جبهه درمان را خالی نکردند.

وی در پایان با تشکر از مدیران سازمان تامین اجتماعی بخاطر راه‌اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان گفت: بالاخره بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان یک بیمارستان جدید الحداث و مجهزی است و قطعاً هرچقدر مجهزتر باشد منشاء خیر آن به مردم بیشتر خواهد بود.

امام جمعه آبادان افزود: شاهد هستم که یک دستگاه ماموگرافی که در جاهای دیگر هزینه زیادی برای بیماران دارد در این بیمارستان راه‌اندازی شد و به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌کند و این کمک زیادی به بیماران است.

کد خبر: 75050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =