صادرات ۱۳ میلیون دلاری تعاونی‌های گیلان در شش ماهه نخست امسال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳ شرکت تعاونی ۱۳ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار کالا به کشورهای حاشیه خزر، عراق، ترکیه، افغانستان، هند و غیره صادر کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی با بیان این مطلب گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳ شرکت تعاونی ۱۳ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار کالا شامل انواع نساجی، پارچه مبلی، انواع پارچه مخمل، کنسرو غذایی، کیوی، سیر، چای خشک، جوجه یکروزه، مرغ منجمد، مفتول مسی، لباس زنانه، قارچ، قهوه، زیتون و فرآورده‌های زیتون به کشورهای حاشیه خزر، عراق، ترکیه، افغانستان، هند و غیره صادر کردند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون با بهره برداری از ۲۴ تعاونی جدید برای هزار و ۵۸۶ نفر از جوانان این استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال شفافیت مالی ۶ شرکت تعاونی توسط شرکت های رسمی حسابرسی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این مدت ۱۰ جلسه برای رفع مشکلات ۲۷ شرکت تعاونی شامل (عدم رعایت قوانین و مقررات مدیران تعاونی، اختلافات داخلی اعضاء، رسیدگی به تخلفات برخی از تعاونی های مسکن مهر و تمدید مدت فعالیت تعاونی مسکن متعارف) برگزار شد.

در نیمه نخست امسال بیشترین حوادث کار در کارگاه های ساختمانی رخ داد

آقاجانی، تعداد حوادث ناشی از کار را نیز در این مدت ۴۲ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۶ حادثه شامل جراحت، شکستگی، سوختگی، نقص عضو و قطع عضو و ۶ مورد حادثه منجر به فوت شد و عمده این حوادث نیز در کارگاه‌های ساختمانی رخ داده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار و ۳۶۸ نفرساعت کلاس‌های آموزش حفاظت فنی و ایمنی برگزار شد؛ همچنین پس از بررسی درخواست‌ها برای ۱۵۵ پیمانکار گواهینامه صلاحیت ایمنی صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۳ کارگاه نیز آلاینده‌سنجی شدند و پس از انجام بررسی‌ها توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کارفرماها مکلف شدند حداکثر ظرف ۲ سال نسبت به حذف و یا کاهش عوامل فیزیکی یا شیمیایی سخت و زیان‌آور اقدام کنند.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۱۰۵ و احقاق حقوق مزایای کارگران(قانون کار)، ایمنی، حفاظت و بهداشت کار و نیز عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل؛ ۳۴ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند.

کد خبر: 74865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =