هزینه بیش از ۵ میلیاردی تامین اجتماعی زنجان برای درمان زوج‌های نابارور

مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان در تشریح عملکرد مدیریت درمان استان گفت: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۳ مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای درمان زوج‌های نابارور استان هزینه شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان، امیر عباس جراحی علمداری گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با داشتن دو بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و سردار شهید قاسم سلیمانی ابهر و یک پلی کلینیک تخصصی و پنج مرکز درمانگاهی در سطح استان و با داشتن حدود ۱۱۰۰ پرسنل به صورت مستقیم به ارائه خدمات درمانی می پردازد .

وی افزود: کسب رتبه برتر هموویژیلانس و بانک خون بیمارستان امام حسین (ع)، کسب رتبه برتر در مورد ترویج و توسعه برنامه‌های مرتبط با نماز، کسب رتبه برتر در اجرای الگوهای موفق و کسب رتبه برتر اجرای شاخص‌های جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۲ از توفیقات مهم این مدیریت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اهمیت پیشگیری نسبت به درمان مراجعین گفت: با راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت و فشار خون در کلیه مراکز درمانی در سه ماهه اول سال جاری ۵۳۴۴ بیمار ویزیت شدند که طی این زمان ۶۲۷ مورد در معرض دیابت و ۴۰۹ مورد فرد دیابتی جدید شناسایی و نیز ۱۵۰ مورد فشار خونی شناسایی و ثبت شد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری قبل از درمان ادامه داد: در مراکز درمانی استان غربالگری سرطان روده بزرگ سینه و دهانه رحم و بیماری‌های مادرزادی قلبی نوزادان در حال انجام است که در سه ماهه اول سال جاری از حدود ۱۷۵۴ نفر ۹ مورد سرطان سینه و از ۲۳۲۶ نفر ۱۱ مورد سرطان روده بزرگ شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

جراحی علمداری ضمن یادآوری خرید دستگاه های بزرگ و ضروری و تجهیزات پزشکی پیشرفته برای مراکز درمانی تابعه این مدیریت گفت: ۱۴ میلیارد تومان در تجهیزات سرمایه‌ای هزینه شده است و دستگاه‌های مهم از جمله – دو دستگاه آمبولانس مجهز به دستگاه الکتروشوک اتوماتیک و ونتیلاتور پرتابل، دستگاه تصویر برداری CRM حین جراحی، دستگاه سونوگرافی چشم، دستگاه آنالیز گازهای خون، دستگاه اکو سونوگرافی، اتو آنلایزر ۴۰۰تستی، الایزا ریدر اتوماتیک و... از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی افزود: دو پروژه عمرانی (طرح توسعه بیمارستان شهید سلیمانی ابهر و احداث درمانگاه سهروردی خدابنده با مجموع اعتبارتقریبی ۱۶۰میلیارد تومان) در حال انجام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: طرح توسعه بیمارستان امام حسین(ع) زنجان نیز بعنوان مطالبه جدی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارکنان در حال پیگیری بوده و به تصویب هیات مدیره سازمان رسیده است.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۳ جمعا ۱۱۲۴ پرونده برای زوج های نابارور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان تشکیل شده است و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تا پایان خرداد سالجاری در این رابطه هزینه شده است .

کد خبر: 74441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =