محیط‌های کار ناایمن در خراسان رضوی پلمب می‌شوند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای تولیدی،صنعتی وکارگاهی استان الزامی است و در صورت عدم توجه،محیط کار ناایمن پلمب می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابائی در همایش روز ایمنی و آتش‌نشانی که باحضور مسئولین ایمنی،ح فاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای شهرستان مشهد برگزار شد با گرامیداشت یاد کارگران درگذشته درحادثه معدن طبس بیان کرد: ایمنی درمحیط کار در حفظ سلامت کارگران وکارکنان بسیار مهم وضروری است، براین اساس کارفرمایان موظف هستند کارکنان را ازهرگونه خطری که سلامتی و زندگی آنان راتهدیدمی‌کند،حفظ کنند.

وی افزود: مسئولین ایمنی درمحیط‌های کار نیز بعنوان اولین ناظران این حوزه، جایگاه مهمی درارتقای سطح و بهبودشرایط ایمنی درواحدهای صنعتی، تولیدی وکارگاهی دارند.

وی ادامه داد: چالش‌های متفاوتی درحوزه ایمنی و بهداشت کار وجود دارد که متناسب نبودن شغل با شاغل، عدم آموزش لازم و تخصصی کارشناسان hse و بی توجهی کارفرما و پیمانکاران به دستورالعمل‌های این حوزه ازعمده ترین آنها به شمارمی رود.

بابایی با بیان اینکه خراسان رضوی درحوزه نظارت بررعایت دستورالعمل‌های ایمنی درمحیط‌های کار در زمره استان‌های قانونمند و قانون مدار کشور قرار دارد، گفت: تقویت تعاملات و همکاری کارشناسان hse با بازرسان کار در تحقق شرایط مناسب حوزه ایمنی محیط‌های کار مؤثر است.

این نشست تخصصی مسئولین ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای شهرستان مشهد توسط انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت مرکزی مشهد و با همکاری اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و انجمن صنفی مسئولین بهداشت حرفه‌ای در مشهد برگزار شد.

کد خبر: 74440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =