ویزیت بیش از ۳۴۰ بیمار توسط پزشکان عمومی مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان گیلان گفت: پزشکان عمومی مراکز درمانی تامین اجتماعی گیلان در سه ماهه اول امسال، بیش از ۳۴۳ هزار بیمار را ویزیت کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ درصد بیماران به پزشکان متخصص ارجاع داده شده‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان، دکتر محمدحسن وکیل زاده در این باره گفت: بیمه‌شدگان قریب به ۴۶۳ هزار بار به پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و دندانپزشکان مراکز درمانی این سازمان در استان در سه ماهه اول ۱۴۰۳ مراجعه کردند.

وی افزود: بررسی‌های مختلف کارشناسی نشان می‌دهد که تنها بخشی از مراجعان به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مراکز درمانی، به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی نیاز واقعی دارند و بخش عمده مسائل آنان از طریق ویزیت پزشک عمومی قابل رسیدگی است.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد از ظرفیت نوبت‌دهی در نظام ارجاع تعریف شده است؛ امیدواریم با افزایش ظرفیت نظام ارجاع بیمه‌شدگان بتوانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نوبت گرفتن به‌صورت شخصی از مسیر الکترونیک یا مراجعه حضوری کاهش یابد.

وی در این باره افزود: در همه کشورهای دنیا با توجه به محدودیت منابع در نظام‌های سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوب‌ها و معیارهایی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریباً در کمتر کشوری می‌توان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید نیاز به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی مراجعه کند.

وکیل زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی اصلی درمان در استان است ادامه داد: مدیریت درمان استان گیلان با داشتن بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در استان است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت استان خدمات درمانی ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: در بخش درمان مستقیم؛ مدیریت درمان استان گیلان در حال حاضر با دو بیمارستان ملکی ۱۳ درمانگاه سرپایی مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان گیلان ادامه داد: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روش‌های مختلف غیرحضوری برای اخذ نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد اما هنوز نارضایتی‌هایی در زمینه اخذ نوبت از برخی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین‌اجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هدفگذاری انجام شده در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، در نظر است در مرحله اول حدود ۵۰ درصد نوبت‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در قالب روش‌های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانس‌ها ساماندهی شود و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در بخش درمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش تقویت شود.

وکیل زاده بیان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش کیفیت و سهولت در اخذ نوبت غیرحضوری از مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان و به منظور اجرای برنامه‌های ارتقای خدمت رسانی بهتر و بیشتر، بیمه شدگان جهت دریافت نوبت از مراکز درمانی تامین اجتماعی سراسر استان می‌توانند علاوه بر استفاده از سامانه نوبت دهی تلفنی متمرکز با شماره ۴۴۹۵۵ (با تلفن ثابت) و ۰۱۳۴۴۹۵۵ (با تلفن همراه) و از طریق کدهای دستوری (USSD) ۴*۱۴۲۰*۱۳#* و # ۲۴*۱۴۲۰۲۰*۶۶۵۵* استفاده و اقدام کنند.

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند علاوه بر سایر روش‌ها (وبسایت Nobat.tamin.ir - Nobatdgilan.tamin.ir –اپلیکشن رایطب) و شماره تماس های قبلی نوبت دهی الکترونیکی هر مرکز درمانی، برای دریافت نوبت غیرحضوری همه روزه از ساعت ۶ صبح استفاده کنند.

کد خبر: 73526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =