اختصاص ۱۹۴ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اختصاص ۱۹۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، بهروز جمشیدمفید در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اشاره به اینکه مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌های شغلی است که امکان فعالیت و درآمدسازی برای متقاضیان کار را فراهم می‌کند افزود: متقاضیان مشاغل خانکی برای دریافت مجوز به سامانه تک مشاغل خانگی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، بانک مرکزی موظف است هر ساله سهمیه قابل اعطاء از محل منابع قرض‌الحسنه و منابع عادی سیستم بانکی را به ستاد ارائه دهد تا ستاد بر اساس اولویت انواع مشاغل خانگی، نسبت به تعیین سهمیه استانی اقدام لازم را به عمل آورد بر همین اساس برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان سهمیه مشاغل خانگی اختصاص یافته است که کمیته‌های فنی و کارشناسی آن تشکیل شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

بهروز جمشیدمفید در ادامه مشاغل خانگی را آن دسته‌ای فعالیت‌هایی عنوان کرد که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌ شود.

وی در پایان بیان کرد: وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی مستقل در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی و به صورت پشتیبان نیز به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر، حداکثر ۴ میلیارد تومان با سود ۴ درصدی است.

کد خبر: 73451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =