شرایط ادامه پرداخت مستمری به همسران و دختران بازمانده بیمه‌شدگان متوفی

مدیرکل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: همسران و دختران بازمانده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران فوت‌شده برای دریافت و تمدید مستمری نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی ندارند و تمامی مراحل این فرآیند به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، یونس دباغ صادقی‌پور در این باره گفت: با توسعه خدمات غیرحضوری و دیجیتال تأمین اجتماعی، تمامی مراحل درخواست و بررسی شرایط دریافت مستمری بازماندگان از طریق سامانه آنلاین به نشانی es.tamin.ir قابل انجام است.

وی افزود: بازماندگان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران فوت‌شده باید از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند تا بتوانند مستمری خود را دریافت کنند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پس از ثبت درخواست، همسران بیمه‌شدگان فوت‌شده دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی ندارند و مستمری آنها به‌طور ماهانه به حسابشان واریز خواهد شد. همچنین دختران بازمانده که شرایط قانونی لازم را دارند، باید سالانه به‌جای مراجعه حضوری به شعب، فرم تعهدنامه فرزندان اناث را در سامانه تکمیل کنند تا ادامه پرداخت مستمری آنها تضمین شود.

وی با بیان اینکه دختران بازمانده تا زمانی که ازدواج نکرده یا شاغل نشده‌اند، می‌توانند مستمری پدر خود را دریافت کنند افزود: این افراد باید هر ساله به بخش مربوط به مستمری‌بگیران در سامانه تأمین‌اجتماعی مراجعه کرده و با تکمیل فرم تعهدنامه فرزندان اناث، شرایط خود را برای ادامه دریافت مستمری تأیید کنند.

دباغ صادقی‌پور گفت: اطلاعات مربوط به ازدواج و طلاق مستمری‌بگیران به‌صورت ماهانه از سازمان ثبت احوال دریافت می‌شود و چون ارتباط این سامانه‌ها به‌صورت آنلاین نیست، شعب تأمین‌اجتماعی به‌طور ماهانه وضعیت فرزندان اناث بازمانده را بررسی می‌کنند. همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی با ارسال پیامک به این دسته از مستمری‌بگیران، آنها را برای تکمیل فرم تعهدنامه به سامانه غیرحضوری هدایت می‌کند.

وی افزود: در صورتی که دختر بازمانده در موعد مقرر فرم تعهدنامه را تکمیل نکند یا مدارک لازم را به شعب تأمین‌اجتماعی ارائه ندهد، پرداخت مستمری او به‌طور موقت متوقف می‌شود تا وضعیت او مشخص شود.

دباغ صادقی‌پور در مورد همسران بازمانده، توضیح داد: بر اساس بند یک ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده، ازدواج مجدد همسران بازمانده مانع دریافت مستمری نیست.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۹۴، با ارائه اطلاعات حیات و ممات توسط سازمان ثبت احوال به تأمین‌اجتماعی، نیازی به مراجعه حضوری همسران بازمانده برای تأیید شرایط ادامه پرداخت مستمری نیست.

کد خبر: 73033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =