دریافت هزینه آزاد در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی ممنوع است

رییس اداره رسیدگی به صورتحساب های اسناد پزشکی تامین اجتماعی قم گفت: برخی مواقع به علت بروز مشکلات فنی و غیره، برای مدتی سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی قطع می‌شود و در این زمان بخش پذیرش درمانگاه یا مطب‌های پزشکی برای ارائه خدمات به بیماران درخواست هزینه آزاد و بدون در نظر گرفتن تعرفه بیمه‌ای می‌کنند که این کار تخلف و ممنوع است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی قم، حسین رحیمی درپاسخ به سوالات مردمی به موضوع دریافت هزینه آزاد درمانی از بیماران هنگام قطعی سامانه ثبت نسخه الکترونیکی، بیان کرد: هر زمانی که سیستم نسخه الکترونیکی غیرفعال می‌شود پزشکان موظف‌اند از نسخه کاغذی و دستی استفاده کرده و کدملی بیمار را برای استفاده از خدمات بیمه‌ای بر روی نسخه درج کنند.

وی افزود: همچنین بیماران می‌توانند نسخه کاغذی پزشک معالج خود را به داروخانه برده و با تعرفه بیمه‌ای داروهای خود را دریافت کنند.

رییس اداره رسیدگی به صورتحساب های اسناد پزشکی تامین اجتماعی قم با تاکید بر اینکه هیچ مرکز درمانی حق ندارد هنگام قطعی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی از بیماران هزینه آزاد دریافت کند، گفت: دریافت هرگونه هزینه آزاد از بیماران تخلف و ممنوع است و مراکز طرف قرارداد تا ۲۰ درصد نسخه‌ها را می‌توانند کاغذی تولید کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره اسناد پزشکی استان مسئولیت نظارت بر اجرای صحیح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان را برعهده دارند، گفت: هدف از نسخه‌نویسی الکترونیکی تسهیل امور بیماران است بنابراین نباید این موضوع سبب نارضایتی بیماران شود و بیماران می توانند در صورت مشاهده چنین مواردی با شماره ۳۷۷۲۵۱۴۹ ویا با شماره ۱۴۲۰ تماس حاصل کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی با کمترین مشکل در مراکزطرف قرارداد تامین اجتماعی با ۹۹/۸ درصد انجام می‌شود بیان کرد: تلاش ما این است در مراکز طرف قرارداد کمترین مشکل برای مردم به وجود آید.

وی افزود: بیماران فقط با در دست داشتن کارت ملی خود می‌توانند از خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و غیره استفاده کنند.

رییس رسیدگی به صورتحساب های اسناد پزشکی تامین اجتماعی قم با تاکید بر اینکه وقتی سامانه‌های الکترونیکی با حجم بالا فعالیت می‌کنند بدون شک با مشکلاتی هم همراه است بیان کرد: منکر بروز این مشکلات نیستیم اما موارد را به سازمان و دستگاه‌های مربوطه منتقل می‌کنیم تا در کمترین زمان مشکلات مرتفع شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه وقتی افراد تحت پوشش بیمه هستند باید از خدمات آن بهره‎ مند شوند، گفت: هرگونه کوتاهی و دریافت هزینه اضافی از بیماران در زمان قطعی سیستم تخلف است.

کد خبر: 72967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =