پرداخت بیش از ۲۸۰۰ فقره وام به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت ۲ هزار و ۸۸۰ فقره وام به مستمری‌بگیران استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی، حسین فراتی گفت: در دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۲، هزار و ۲۷۰ فقره وام ۲۰۰ میلیون ریالی و امسال ۲۳۰ فقره وام ۳۰۰ میلیون ریالی به مستمری بگیران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند افزود: از این تعداد ۱۳۹ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که با احتساب افراد تبعی ۳۸۰ هزار نفر می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان را ۳۱ هزار نفر اعلام و بیان کرد: تعداد افراد بیمه شده سال ۱۴۰۲ به نسبت سال قبل رشد ۴.۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان را زنان تشکیل می‌دهند گفت: در پرداخت مستمری به مستمری‌بگیران اعم از بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان سال گذشته ۲۷ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال پرداخت شد که بیش از ۵۴ درصد به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

فراتی افزود: همچنین سه ماه نخست امسال حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال حقوق و مستمری پرداخت شد و مجموع تعهدات کوتاه مدت اعم از دستمزد ایام بارداری و سایر بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: 72596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =