میانگین هزینه پرونده بستری بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۶ هزار پرونده بستری بیمه‌شدگان تحت پوشش در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی قم بررسی شده است گفت: به طور میانگین سهم پوشش تامین اجتماعی برای هر پرونده بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم، مهدی محصل با بیان این مطلب افزود: بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قم طی سه ماهه نخست امسال در بخش سرپایی بیش از یک میلیون ۶۴۰ هزار خدمت و بیش از ۶ هزار خدمت از مراکز طرف قرارداد بستری بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در بخش خدمات درمانی به بیمه‌شدگان به طور کلی ۹۰ درصد هزینه بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه در بخش سرپایی را پوشش می‌دهد که در بررسی‌های انجام شده اسناد پزشکی در سه ماهه اول ۱۴۰۳، سهم سازمان تامین اجتماعی برای هر نسخه سرپایی به طور میانگین ۱۳۱ هزار تومان و برای هر پرونده بستری به طور میانگین بیش از ۸ میلیون ۶۰۰ هزار تومان محاسبه شده است که معمولا مبلغ تعهد در قالب پیامک به بیمه‌شدگان پس از دریافت خدمت ارسال می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به جمعیت تحت پوشش ۸۵۹ هزار نفری تامین اجتماعی در استان قم بیان کرد: مدیریت درمان استان در راستای دسترسی مطلوب بیمه‌شدگان به مراکز طرف قرارداد در سطح شهر، با تعداد ۷۱۶ مرکز طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد بودجه مدیریت درمان استان قم در بخش درمان غیرمستقیم هزینه می‌شود که طی اسناد بررسی شده در سه ماهه اول ۱۴۰۳ برای پرونده‌های بستری بیش از ۵۲ میلیارد تومان و در بخش هزینه نسخ سرپایی بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیریت درمان استان قم به دو روش درمان مستقیم از طریق مراکز ملکی و روش درمان غیر مستقیم از طریق عقد قرارداد با مراکز طرف قرارداد به بیمه شدگان تحت پوشش خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر: 72562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =