پرداخت ۳۰۱ میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان زنجان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان  از پرداخت ۳۰۱ میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه شدگان استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان، امیر عباس جراحی علمداری با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته تعداد ۳۹۸۷ مورد پرونده مربوط به خسارت متفرقه در معاونت خرید راهبردی این استان پذیرش و بابت این تعداد پرونده ۳۰۱ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت خسارت متفرقه بابت هزینه درمان بیمه‌شدگان این استان در مراجعه به بخش‌های بستری و سرپایی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و غیرطرف قرارداد با تامین اجتماعی است و در سال ۱۴۰۱ مبلغ تقریبی ۲۱۲ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: پرداخت هزینه درمان در بخش خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این استان سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان در بسیاری موارد در زمینه دریافت خدمات درمانی و تشخیصی با هزینه‌های بالایی مواجه می‌شوند که در این شرایط سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از جامعه هدف بخشی از هزینه را به ازای ارائه فاکتور و صورتحساب رسمی و پس از تایید کمیته استانی، به آنان پرداخت می‌کند.

جراحی گفت: رویکرد سازمان تامین اجتماعی تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است و از این رو علاوه بر خدمت‌رسانی در مراکز درمانی ملکی در استان‌ها آمادگی برای امضای قرارداد خرید خدمت با تمامی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی، دولتی و وابسته فراهم شده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی زنجان علاوه بر خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در ۲ بیمارستان و ۵ درمانگاه ملکی، در معاونت خرید راهبردی با ۵۹۹ مرکز درمانی و تشخیصی در این استان قرارداد خرید خدمات دارد.

۶۰۳ هزار و ۷۰۷ نفربیمه شده تامین اجتماعی در استان وجود دارد که حدود ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل است.

کد خبر: 72504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =