تحقق ۱۳ درصدی تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: میزان تعهد اشتغال استان ۶۹ هزار نفر بوده که تاکنون ۹ هزار و ۲۰۵ نفر معادل ۱۳.۳۳ درصد محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی ظفری پور در شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: ۱۵ درصد از سهمیه اشتغال استان باید به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد همچنین در بحث مشاغل خانگی، اولویت واگذاری طرح‌ها به فارغ التحصیلان است.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف استان کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری است تمامی دستگاه‌ها در این رابطه باید برنامه عملیاتی ارائه دهند که تاکنون این مهم انجام نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به برگزاری ۵۲ جلسه شورای اشتغال در استان گفت: به‌رغم گذشت بیش از سه ماه از سال جاری، تاکنون جلسه شورای اشتغال در شهرستان‌های امیدیه، هندیجان و شادگان تشکیل نشده است.

وی افزود: تا پایان خردادماه سال جاری باید ۲۵ درصد تعهد اشتغال استان، محقق می‌شد که این آمار اکنون پایین‌تر است اگرچه میزان تحقق اشتغال سال قبل استان در همین بازه زمانی ۱۱ درصد بود.

ظفری پور گفت: در حال حاضر، استان خوزستان به لحاظ نرخ بیکاری در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد و تا پایان سال جاری با تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی در رتبه بهتری قرار خواهیم گرفت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جزء ۳ بند "ب" تبصره ۱۸ و بند "الف" تبصره ۱۸ بیان کرد: طبق اظهار بانک‌های عامل تاکنون از محل منابع جز۳ بند "ب" تبصره ۱۸ بیش از ۶۰درصد به متقاضیان پرداخت شده است و مابقی اعتبار نیز درحال پرداخت است همچنین از محل منابع بند "الف" تبصره ۱۸ نیز بیش از ۷۵ درصد پرداخت و مابقی اعتبار این تبصره هم در حال پرداخت است.

وی افزود: تاکنون ۹۰ درصد از منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان مربوط به سال ۱۴۰۲ به متقاضیان پرداخت شده است و پرداخت تسهیلات سال ۱۴۰۳ نیز از تیرماه سال‌جاری آغاز شده است.

بر اساس این گزارش تعهد اشتغال خوزستان در سال گذشته ایجاد ۶۳ هزار شغل بود که این میزان در سال جاری ۶ هزار مورد افزایش یافته است.

کد خبر: 72472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =