کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی از کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و افزایش تعداد بیمه‌پردازان اصلی سازمان در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی، جواد یزدانی در نشست خبری که بمناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد با اعلام این خبر گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۱۰۰ نفر بود که امسال به ۹۱۶ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۶۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی؛ معادل ۳۶ درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که این آمار سال گذشته ۳۴ درصد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی با اشاره به بیمه‌شدگان اصلی این سازمان در استان، بیان کرد: سال گذشته مجموع بیمه‌پردازان اصلی تامین اجتماعی در استان ۱۰۸ هزار نفر بود که در نتیجه تلاش‌های کارکنان و اجرای برنامه‌های عملیاتی ویژه تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای، اکنون به حدود ۱۱۴ هزار نفر افزایش یافته است.

وی گفت: ۱۱ هزار کارگاه فعال در سطح استان خراسان شمالی ماهانه حق بیمه پرداخت می‌کنند که این تعداد سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۰۰ کارگاه بود و افزایش تعداد بازرسی‌های کشفی مستمر و شناسایی کارگاه‌ها جدید به‌منظور احقاق حق کارگران شاغل، دلیل افزایش تعداد کارگاه‌ها بوده است.

یزدانی افزود: افزایش ۵.۵ درصدی بیمه‌شدگان اصلی در استان نشان‌دهنده کارکرد مثبت در حوزه بازرسی و سایر حوزه‌های سطوح بیمه‌ای است.

وی ضریب پوشش بیمه ای استان را در سال ۱۴۰۰ ، ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: این ضریب در طول عمر دولت سیزدهم با رشد ۲ درصدی به ۳۶ درصد رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰۴ هزار نفر بود که در طول مدت سه سال حدود ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد مولفه‌های بیمه‌ای استان در همه حوزه‌ها گفت: ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بعنوان حقوق و مستمری در قالب تعهدات بلند مدت در وجه بازنشستگان تحت پوشش پرداخت می‌شود که این امر نشان از اهمیت و اثرگذاری سازمان تامین اجتماعی در برقراری امنیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های تحت پوشش دارد.

یزدانی بیان کرد: خراسان شمالی در حوزه بیمه‌های خاص نیز با ۴ درصد رشد به ۳۵ هزار نفر بیمه شده رسید و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد، توافقی و سایر موارد می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان کاهشی بوده و این امر نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال در استان و رونق کسب و کارها و همچنین تلاش بازرسان در بازرسی از کارگاه ها است.

وی افزود: اکنون ۲۶ هزار و ۴۸۴ نفر از سازمان تامین اجتماعی مستمری ماهانه می گیرند این در حالی است که تعداد بازنشستگان این استان در سال گذشته ۲۴ هزار نفر بود.

یزدانی میزان مطالبات قطعی این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش دولتی، غیر دولتی و نیمه دولتی استان را سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی همچنین میزان مطالبات غیر قطعی و برآوردی اداره کل تامین اجتماعی استان را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: سرجمع مطالبات اداره کل استان پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که باید با پیگیری و تعاملات وصول شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: اولویت اصلی ما در فرایند وصول مطالبات اصل تفاهم و تعامل است و با توجه باینکه فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی حمایت از کارگران است تمام تلاش خود را بکار میگیریم که کارفرمایان راهکاری برای پرداخت بدهی خود از طریق اقساط و تهاتر پیدا کنند.

از جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی ۴۴ درصد در روستاها و ۳۰ هزار نفر از این جمعیت نیز در مناطق عشایری سکونت دارند.

کد خبر: 72460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =