پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه  هدف اصلی سازمان ایجاد رضایتمندی و ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان است از پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مستمری به بیمه‌شدگان استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی به مناسبت هفته تامین‌اجتماعی از دفتر خبرگزاری ایرنا گیلان بازدید و با تبریک این مناسبت به دست اندرکاران این مجموعه به عنوان بیمه‌شدگان عضو این خانواده بزرگ، در گفتگویی صمیمانه برخی فعالیت‌های این سازمان در استان را تشریح کرد.

وی در این گفتگو با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند از پرداخت ماهانه رقمی در حدود دو هزار میلیارد تومان بابت ارائه تعهدات بیمه‌ای در استان خبر داده و افزود: ۱۹۳۰ میلیارد تومان از این رقم را مستمری‌ها تشکیل می‌دهد و مابقی آن شامل مقرری بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت از قبیل غرامت‌ها و کمک هزینه‌ها هستند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه مجموع رقم پرداختی ماهانه مستمری‌ها در سال گذشته به طور متوسط ۱۳۷۰ میلیارد تومان بوده، با تاکید بر اعمال افزایش سالانه مستمری‌ها در اردیبهشت امسال گفت: پرداخت ما به التفاوت فروردین نیز در اوایل تیرماه انجام پذیرفت.

وی با مقایسه ارقام افزایش یافته افزود: در سال ۱۴۰۲ مجموعاً رقمی افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بابت مستمری‌ها در استان پرداخت شد و تلاش مجموعه و هدف اصلی سازمان ایجاد رضایتمندی و ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان است.

مرتضوی در ادامه به اقدامات متفاوتی همچون طرح کرامت رضوی برای اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه و تقبل ۵۰ درصدی میزان حق بیمه درمان تکمیلی این قشر اشاره و بیان کرد: در تمامی این فعالیت‌ها رویکرد تامین اجتماعی تحقق کرامت و منزلت این قشر و کمک و مساعدت به فراهم شدن شرایط مناسب برای زندگی بهتر بازنشستگان و آرامش خاطر آنها است .

وی به امتیازها و ویژگی‌های اجرای طرح لیست‌های هوشمند اشاره کرد و افزود: تجمیع سامانه‌ها و امکان لحاظ متمرکز و همزمان استحقاق درمان و ایجاد سابقه و کاهش خطاهای کارفرمایی در تنظیم و ارسال لیست از مهم‌ترین نتایج این اقدام است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین گفت: در زمینه خدمات ارائه شده به کارفرمایان، حذف سقف پرداخت‌های آنلاین حق بیمه، امکان بیمه‌پردازی در لیست کارگاه و تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده از دیگر تدابیر اتخاذ شده بوده که با هدف روانسازی امور و بهبود فرایندهای کاری انجام پذیرفته است .

مرتضوی با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در یکسال اخیر حدود ۳۰ هزار نفر به جرگه بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان در این گروه پیوسته‌اند بیان کرد: زنان خانه‌دار و دختران مجرد ، دانشجویان و کسبه و بازاریان اصلی‌ترین مخاطبان این طرح هستند .

کد خبر: 72285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =